A NIF pénteki, MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli: eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval év végén köthetik meg a szerződést, a kivitelezés pedig 2014 elején kezdődhet. A körülbelül 32 kilométeres szakasz felújítása 2015 nyarára fejeződhet be.
Siófok térségében a Szabadifürdő megállóhely – Siófok állomás – Zamárdi-felső állomás között új, második vágány építésével biztosítják a vasúti forgalom zavartalanságát. A part zajterhelésének csökkentésére a kritikus helyeken – Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban – összesen mintegy 4 kilométer hosszan zajárnyékoló falat, illetve körülbelül 17 kilométer hosszan rugalmas sínágyazatot telepítenek, olvasható a közleményben. A következő, Szántód-Kőröshegy állomás – Balatonszentgyörgy állomás közötti, körülbelül 53 kilométer hosszú szakasz átépítésének közbeszerzési kiírása 2013 negyedik negyedévében várható, eredményes közbeszerzés, illetve a forrás rendelkezésre állása esetén az első szakasszal egy időben megépülhet.
A NIF emlékeztet arra, hogy 2014 végére befejeződik a Kelenföld–Tárnok vasútvonal korszerűsítése, így Kelenföld–Székesfehérvár között már korszerű, színvonalas vasúti vonalszakaszon lehet közlekedni. A rekonstrukciónak köszönhetően Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idő a jelenlegi 105-114 percről 80-89 percre csökkenne. A dél-balatoni fejlesztés mindkét szakasza rekonstrukciójának megvalósulásával Keszthelyig átlagosan mintegy 20 perccel csökken az utazási idő.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (Közop) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával.