Minden vágyunk, hogy XXI. századi legyen a banki szolgáltatás

A banki kapcsolattal rendelkező fiatalok 89 százalékának van bankkártyája, 8 százalékuk pedig kettőnél többel is rendelkezik.

BuL
2013. 07. 23. 12:29
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A MasterCard reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a 18-34 éves korosztály további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt, elvárás az érintéses funkció, emellett nyitottak a mobilfizetésre is. Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard Europe marketing- és PR-menedzsere a közleményben hangsúlyozza, hogy a fiatalok a bankkártyára nemcsak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás, a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről.

A felmérés a 18-34 évesek körében kimutatta, hogy a számlacsomagok választásakor – különösen a 25 év alattiaknál – fontos szempont a bankkártyahasználat költsége. Míg 2011-ben a kártyahasználók 34 százaléka választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, addig 2012-re ez az arány már 42 százalékra nőtt.

A felmérést Magyarországon 1900, banki kapcsolattal rendelkező körében végezték el 2012 végén, a kutatás a 18-65 éves városi lakosságra nézve reprezentatív.

Két évvel ezelőtt a fiatal felhasználók 48 százaléka kártyáját jellemzően márkához való kötődés alapján választotta, 2012-ben ez az arány 38 százalékra csökkent, ami a kutatók szerint azt mutatja, hogy az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.

A 18-34 éves korosztály csaknem harmada tudta, hogy külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a bankkártyahasználat, mint a készpénzzel történő fizetés, így egyre többen fizetnek külföldön kártyával a nagyobb összegű valuta váltása helyett – írta közleményében a MasterCard.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.