A MasterCard reprezentatív felméréséből kiderült, hogy a 18-34 éves korosztály további területeken is szeretné használni a fizetőeszközt, elvárás az érintéses funkció, emellett nyitottak a mobilfizetésre is. Sisa-Molnár Anikó, a MasterCard Europe marketing- és PR-menedzsere a közleményben hangsúlyozza, hogy a fiatalok a bankkártyára nemcsak a bolti vásárláskor számítanak, hanem egyre gyakrabban tájékozódnak az internetes vásárlás, a mobiltelefonon keresztül történő fizetés lehetőségeiről.
A felmérés a 18-34 évesek körében kimutatta, hogy a számlacsomagok választásakor – különösen a 25 év alattiaknál – fontos szempont a bankkártyahasználat költsége. Míg 2011-ben a kártyahasználók 34 százaléka választotta számlacsomagját azért, mert annak nem volt díja, addig 2012-re ez az arány már 42 százalékra nőtt.
A felmérést Magyarországon 1900, banki kapcsolattal rendelkező körében végezték el 2012 végén, a kutatás a 18-65 éves városi lakosságra nézve reprezentatív.
Két évvel ezelőtt a fiatal felhasználók 48 százaléka kártyáját jellemzően márkához való kötődés alapján választotta, 2012-ben ez az arány 38 százalékra csökkent, ami a kutatók szerint azt mutatja, hogy az árérzékenység egyre inkább jellemzi ezt a korosztályt is.
A 18-34 éves korosztály csaknem harmada tudta, hogy külföldön az esetek nagy részében olcsóbb a bankkártyahasználat, mint a készpénzzel történő fizetés, így egyre többen fizetnek külföldön kártyával a nagyobb összegű valuta váltása helyett – írta közleményében a MasterCard.