A közlemény szerint az első nyitást követően a növekedés folyamatos volt: jelenleg a cég központjában és az összesen 98 McDonald’s étteremben közel ötezren dolgoznak, évente átlagosan 80 millió vendéget szolgálnak ki. A 25 év alatt csaknem 1 milliárd vendég fordult meg a hazai éttermekben, ami azt jelenti, hogy a magyarországi éttermek ez idő alatt minden európai lakost minimum egyszer vendégül láthattak volna.
Kiemelik, hogy az első franchise rendszerben működő vállalatként a hazai McDonald’s fejlődésében kulcsszerepet játszottak azok a magyarországi kisvállalkozások, amelyek jelenleg is a vállalat 98 éttermének közel felét franchise átvevőként üzemeltetik. A franchise partnerekkel közösen a vállalat az elmúlt 25 évben mintegy 50 ezer embernek adott munkát.
A magyarországi beszállítók zöme a kezdetektől folyamatosan biztosítja a magyar alapanyagokat, köztük a csirkehúst, a tojást, a salátát, a szószokat, a joghurtot és a hagymát – áll a közleményben. A McDonald’s éttermekben 1996 óta használják a nemzetközileg legelismertebb élelmiszer-biztonsági kockázatkezelő rendszert, a HACCP-t (Hazard Analysis and Critical Control Points), ezzel nyolc évvel megelőzve a 2004-es uniós szabályozást.
Az 1988-as induló választékkal szemben a cégnek ma már közel háromszáz termékajánlata van. A 25 év alatt volt olyan magyar fejlesztésű szendvics, amelyet más országok is felvettek az állandó termékpalettákra. Erre példa a sertés McFarm vagy a reggeli Fresh McMuffin, amelyek a külföldi vendégek körében is nagy sikert értek el a közlemény szerint. Az évek során a McDonald’s egyedi, magyarországi promóciókhoz is fejlesztett termékeket, ilyenek például a Magyar hetek keretében árusított lángos, fasírt és aranygaluska vagy a múlt év egyik kedvence, a hartai kolbászos hamburger.
A McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. tavaly közel 2 százalékkal, 22 milliárd forintra növelte nettó árbevételét, adózott eredménye több mint kétszer ekkora tempóban, 58,2 millió forintra nőtt. A McDonald’s Europe a kontinens legnagyobb étteremlánca. A cég 38 országban több mint 7400 éttermet üzemeltet, 415 000 embernek ad munkát és több mint 15 millió fogyasztót szolgál ki naponta. Az európai McDonald’s éttermek több mint 72 százalékát önálló helyi vállalkozók üzemeltetik.