Lucsik János, a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. (Sólyom holding) ügyvezető igazgatója a cég hétfői, bemutatkozó sajtótájékoztatóján kiemelte: a vállalat egyik feladata az új magyar légitársaság zavartalan és üzemszerű működésének biztosítása, de emellett az új magyar védjegy, a Sólyom magyarországi bevezetése is a fontos célkitűzésük.
A Sólyom holding májusban jött létre, kizárólagos tulajdonosai Vágó József, Hurtyák Róbert és Lucsik János. A holdingnak jelenleg 16 vállalata van, köztük a Sólyom Hungarian Airways Kft., a cégcsoport 2017 végére 2000-2500 munkavállalót szeretne foglalkoztatni Magyarországon – ismertette a Sólyom holding ügyvezető igazgatója.
A Súlyom holding a Sólyom légitársaság kiszolgálása mellett önálló piaci szereplőként is szeretne megjelenni Magyarországon – hangsúlyozta Lucsik János. Hozzátette: a Sólyom attól lesz új magyar prémium brand, hogy magyar termékeket fog forgalmazni, elsősorban magyar beszállítókkal dolgozik, magyar munkahelyeket teremt, és az országban fizet adót.
Korábban még arról szóltak a hírek, hogy már augusztusban megindulhatnak a járatok európai és közel-keleti célállomásokra, ezzel szemben a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) arról ír a Facebookon, hogy a fejlesztési miniszter válasza alapján a Sólyom Airways nem felel meg a minisztériumi kritériumoknak.
„Németh Lászlóné fejlesztési miniszter egy képviselői kérdésre adott válaszában azt írta, hogy keresik a lehetőséget egy Budapest-központú légitársaság létrehozásához, azonban mindeddig erre irányuló megalapozott elképzelésekkel rendelkező, megbízható partnert nem sikerült találni. Egy új társaság kizárólag üzleti alapokon is működőképes, fenntartható szolgáltatási kínálattal alapítható meg egy tőkeerős, szakmai és nemzeti szempontokat szem előtt tartó befektető bevonásával” – írja a VEKE.
Vagyis ezek szerint másfél évvel a Malév megszűnése után egyelőre a Sólyom Airways sem felelt meg a minisztérium elvárásainak.