Jól alakul az útdíjbevétel

Meghaladta a 17 milliárd forintot az állami költségvetés bevétele júliusban az elektronikus útdíj bevezetéséből.

Magyar Nemzet
2013. 08. 08. 2:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár az elektronikus útdíjfizetési rendszer még nem teljesen készült el, de a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tudomásul vette, hogy a költségvetés nem mondhat le a havonta tízmilliárdos bevételről – mondta a Magyar Nemzet  kérdésére Karmos Gábor. Az egyesület főtitkára ezzel arra utalt, hogy korábban kérték a rendszer felfüggesztését mindaddig, amíg a hibákat ki nem küszöbölik. Azokat így menet közben kell kijavítani – mondta a főtitkár. A legfőbb gondjuk abból adódik, hogy a HU-GO-rendszer szakaszokra osztja az útvonalakat, és mindegy, hogy azon belül hány kilométert halad a jármű, a fizetendő díj ugyanannyi. Az MKFE azért lobbizik a fejlesztési tárcánál, hogy a legkirívóbb 41 útszakasz esetében bontsák részekre a távot.

A rendszer bevezetésének az elhalasztását július elseje előtt többek közt azért kérték, mert a tervezett 74 ellenőrző kapuból csak 15 működött. Azóta folyamatosan építik az automata ellenőrző kapukat, de csak az év végére érik el az eredetileg tervezett szintet. Karmos Gábor üdvözölte, hogy várhatóan a jövő hét közepén megkezdődik az Útdíj-hitelprogram keretében a vállalkozóknak járó forgóeszközhitel-igények befogadása, de, mint rámutatott, ezzel a július elsejei kezdéshez képest éppen másfél hónapot késik a finanszírozás állami támogatása. Holott éppen a legkisebb fuvarozóknak okozza a legnagyobb problémát az útdíj összegének az előteremtése.

A díjat előre kell fizetni, míg a bevétel a fuvar megtörténte után 30, 60, esetleg 90 nappal érkezik meg. Az MKFE abban bízott, hogy az állam által 4 százalékos mértékben támogatott forgóeszközhitel olcsóbb lesz: a várhatóan 6,5 százalékos kamat sok kisvállalkozást elriaszthat. (A Kavosz Vállalkozásfejlesztési Zrt. szerint a kamat 5,5 százalékos lesz.) Karmos Gábor nem tudta megbecsülni, reális-e az a várakozás, hogy ötezer cég él majd a forgóeszközhitellel, mert az augusztus szokásosan holtszezon a fuvarozóknak. Kérdés, hogy ha beindul a piac, hányan döntenek úgy, hogy feladják a vállalkozásukat.

(Jámbor Gyula)

A teljes cikket a Magyar Nemzet csütörtöki számában olvashatják.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.