Júniusban megtorpant a kiskereskedelem

A két előző hónap növekedése után júniusban csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene.

KG
2013. 08. 05. 8:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Júniusban az élelmiszer-eladások volumene 1,9, a nem élelmiszer jellegű termékeké 0,5 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál, az üzemanyag-forgalom azonban harmadik hónapja nőtt, júniusban 2,4 százalékkal a májusi 5,5 és az áprilisi 6,5 százalékos növekedés után.

A kiskereskedelmi forgalom volumene áprilisban 3,5, májusban 2,2 százalékkal nőtt a naptárhatástól megtisztított adatok szerint.

Az euróövezetben 0,5 százalékkal, az Európai Unió egészében 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom júniusban az előző hónaphoz képest – közölte hétfőn az Eurostat, az unió statisztikai hivatala első becslésében. Májusban az euróövezetben naptárhatástól megtisztítva még 1,1 százalékos, az EU 27 tagállamában pedig 1,3 százalékos növekedést regisztráltak. A múlt év hatodik hónapjával összevetve az eurózónában 0,9 százalékkal csökkent, az unió egészében 0,1 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Az adatot szolgáltató tagállamok közül 11-ben csökkent és 10-ben bővült a forgalom. Májushoz képest a legnagyobb csökkenést, 3,3 százalékot Észtországból jelentették, a legnagyobb növekedést, 1,8 százalékot pedig Máltáról.

Tavaly júniussal összehasonlítva a legnagyobb mértékben, 6,9 százalékkal Spanyolországban esett vissza a kiskereskedelmi forgalom, majd Szlovénia (-3,6 százalék) és Románia (-3,1 százalék) következik. A legnagyobb növekedést Luxemburgban mutatták ki, ahol 27,5 százalékkal szökött fel a forgalom, megelőzve Litvániát (+6,7 százalék) és Lengyelországot (+5,5 százalék).

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.