2013 első fél évében a fogyasztók 1733 kérelmet nyújtottak be, 22 százalékkal többet, mint 2012 második fél évében.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) mellett működő testület idei első féléves tevékenységét értékelve Baranovszky György kiemelte, hogy az ügyek között továbbra is a kereskedelem, az egyéb szolgáltatás, a közüzemi szolgáltatás, a pénzügyi és biztosítási terület, az építőipar és az utazási szerződések szerepelnek nagy arányban.
A sajtótájékoztatón a BTT elnöke elmondta, hogy a fogyasztói törvény legutóbbi módosítását követően fogyasztóként a vállalkozások, társasházak, egyházak és társadalmi szervezetek is növekvő számban fordulnak hozzájuk, esetükben is a magánszemélyekhez hasonló problémákkal találkoznak.
Jó tudni, hogy van egy ingyenes, gyors és objektív fórum, ahová bátran fordulhatunk, ha azt érezzük, hogy egy szolgáltatással vagy termékkel átvertek minket.
Ott jártunk.
Tanácsért az első fél évben 2400 konkrét ügyben fordultak a testülethez, és örvendetes, hogy már vásárlás előtt is kikérik a szakemberek véleményét a fogyasztók. A tanácsadás időpontját a hétköznapi igényekhez alakították, bízva abban, hogy ezzel még hatékonyabb lesz a fogyasztóvédelem Magyarországon – emelte ki Baranovszky György.
Az első fél év kedvező tapasztalatai között említette az elnök, hogy növekedett a cégek együttműködési hajlandósága. Az Európai Unió alternatív vitarendezéséről szóló irányelve is az együttműködés ösztönzését várja a tagállamoktól.
Baranovszky György szerint a magyar fogyasztóvédelmi törvényben a békéltető testületekkel való személyes együttműködési kötelezettséget kellene előírni, hiszen a személyes megjelenés esetén nagyobb esély van a megegyezésre. Szabályozni kellene azt is, hogy a fogyasztó dönthesse el, melyik békéltető testülethez fordul vitájával, jelenleg a lakóhely, illetve a szerződés teljesítésének a helye a mérvadó.
A testület elnöke kitért arra, hogy továbbra is tipikus a cipőkkel, a mobiltelefonokkal és a közüzemi számlákkal kapcsolatos panasz. Szeretnék elérni, hogy a békéltető testületek ajánlást tegyenek tipikus eseteknél. Ilyen lehetne például, hogy át kellene gondolni konkrét kritériumok mentén, hogy ki, mikor és milyen szakértői véleményt adhat például a cipő termékhez.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!