Kína az online piac élére tör

Már idén Kína lehet a világ legnagyobb online kereskedelmi piaca.

TAN
2013. 08. 30. 10:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A témáról a héten jelentő Bain & Company nemzetközi tanácsadócég statisztikái szerint a kelet-ázsiai ország online kereskedelmi piaca 2009 és 2012 között átlagosan évi 71 százalékkal bővült. Ez jóval felette van a globális átlagnak, s több mint ötszöröse az egyesült államokbeli piac 13 százalékos növekedésének. Az interneten vásárló kínaiak tavaly, egész évben már 212,4 milliárd dollárt költöttek a világhálón, az eladások alapján világelső amerikaiak 228,7 milliárd dollárt.

A hazai piac továbbra is robusztus növekedésének betudhatóan idén Kína minden valószínűség szerint lekörözi majd az Egyesült Államokat, s a világ legnagyobb e-kereskedelmi piacává válik. Az eladások értéke az évtized közepére az 540 milliárd dollárt közelítheti – írja a Bain & Company jelentésében. A piac bővüléséhez több tényező is hozzájárul: a kínai lakosság mind nagyobb arányban rendelkezik internetkapcsolattal, növekszik a rendelkezésre álló jövedelem, mind emelkedik a világhálón kereskedő vállalatok száma, az élesedő verseny következtében pedig csökkennek az árak.

Korábban a legnagyobb kínai e-kereskedelmi szereplő, a piac mintegy 80 százalékát magáénak tudó Alibaba Csoport szintén világelsőséget jósolt idénre, a vállalat becslése szerint az e-kereskedelem összértéke az 1,6 ezer milliárd jüant (59,2 ezer milliárd forint) is eléri majd. A Boston Consulting Group nemzetközi tanácsadócég egy tavaly tavaszi tanulmányában még 2015-re, a McKinsey tanácsadócég márciusban 2020-ra tette a vezetés megszerzésének dátumát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.