Közlekedésfejlesztés: a teljes keretet leköti hazánk

Magyarország a közúti és gyorsforgalmi utak, valamint a vasút fejlesztésére rendelkezésre álló hétéves európai uniós keret száz százalékát leköti december 31-ig.

TK
2013. 08. 15. 18:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Központi Statisztikai Hivatal csütörtökön hozta nyilvánosságra, hogy az építőipar termelése 2013. júniusban a kiigazítatlan, és a munkanaptényezővel kiigazított adatok szerint is 12,4 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az egyéb építmények építése 6,5 százalékkal nőtt, elsősorban az út- és vasút-felújítási munkák következtében.

Loppert Dániel ezzel is összefüggésben hangsúlyozta, hogy a közúti és gyorsforgalmi utak fejlesztésére szánt uniós pénzek 66,5 százalékát már sikerült lekötni, a tervek szerint az év végéig elérik a száz százalékot. Folyamatban van 450 milliárd forint értékű útépítés, a tenderek több mint felére már nyertest hirdettek a közbeszerzésen. Az idén a közúti fejlesztések keretében 67 kilométer gyorsforgalmi útra, 29 kilométer autópályára, 72 kilométer elkerülő útra és 388 kilométer burkolat megerősítésére szóló kiírást terveznek.

A 450 milliárd forintot kitevő közúti beruházások között említette a kommunikációs vezető az M86-os gyorsforgalmi út megépítését Szombathely és Csorna között, az M4-es megépítését Abony és Fegyvernek között, valamint a Miskolcot, Nyíregyházát, Seregélyest elkerülő utakat.

A vasúti fejlesztéseknél a vasútépítésre szóló 600 milliárd forint hétéves keret 80 százalékát, 470 milliárd forintot lekötöttek előkészített, elindított és kivitelezés alatt álló vasútfejlesztésekkel. A további fejlesztések között szerepel a székesfehérvári vasúti csomópont átépítése, valamint a Lepsény–Balatonszentgyörgy-vonalszakasz korszerűsítése a dél-balatoni vasúti projekt keretében – ismertette Loppert Dániel.

A most folyó közúti beruházások közé sorolta a kommunikációs vezető az M43-as autópálya Szeged és Nagylak közötti szakaszát, az M3-as autópálya Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti részét, az M0-s déli szektorának bővítését, amelyek 154 milliárd forint útépítést jelentenek.

A vasútnál a Budapest-Kelenföld–Székesfehérvár-, a Budapest–Esztergom-, Szajol–Püspökladány-szakasz felújítása jelenleg is tart 230 milliárd forint beruházás keretében – tette hozzá a NIF kommunikációs vezetője.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.