A cég Facebook-oldalára tette ki közleményét nem sokkal négy óra után, amelyben azt írják, augusztus 16-ától nem tudják folytatni utazásszervezői tevékenységüket. Az iroda arra hivatkozik, hogy „a magyar utazási piacot öt éve sújtó válság” rendkívüli módon sújtotta a Best Reisent is, valamint nagy veszteségeik keletkeztek az egyiptomi és tunéziai utazások terén. Kiemelték, a szűkülő piac, a csökkenő fizetőképes kereslet, a kiélezett konkurenciaharc és a folyamatos árháború nem teszi lehetővé a gazdaságos működést. A folyamatos működés pénzügyi feltételei már nem biztosíthatók – hangsúlyozták.
Kitértek arra is, az általuk biztosított vagyoni letét összege 1,3 milliárd forint, „amely fedezi a külföldön tartózkodó utasaink hazautaztatását és az el nem utazottak teljes kártérítését. A biztosítótársasággal haladéktalanul felvesszük a kapcsolatot, és minden szükséges információt, adatot, egyéb segítséget megadunk a helyzet megnyugtató rendezéséhez.”
A Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének (MUISZ) szóvivője szerint a Best Reisen csődjében egyedüli jó hír az, hogy az utazási iroda által biztosított 1,3 milliárd forint vagyoni letét hazai viszonylatban magasnak számít, amely fedezi a külföldön tartózkodó utasaik hazautaztatását és az el nem utazottak teljes kártérítését. Molnár Judit elmondta: a külföldön maradt utasok hazahozatalát a biztosítótársaság, a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepe intézi; akik nem utaztak el, azoknak az utazás befizetését igazoló papírjaikkal, bizonylataikkal be kell menniük a biztosítócég székhelyére. Molnár Judit úgy tudja, mintegy 350 Best Reisen-utas maradt Egyiptomban, összesen pedig 700 Best Reisennel utazó turista van külföldön.
A Best Reisen tavaly még több mint 6,1 milliárd forintos árbevételt ért el, 2011-es árbevétele 5,95 milliárd forintot tett ki. A tavalyi mérleg szerinti nyeresége 40,45 millió forint volt, 2011-et 56,89 millió forintos veszteséggel zárta.
Az MTI eddigi információi szerint már a cég által üzemeltetett pénteki csarterjáratot sem indították el. Zám Tibor korábban azt ígérte, hogy hivatalos közleményt adnak ki, illetve az utasokat a Best Reisen honlapján értesítik. A Facebook-oldalukon délután négy óráig nem írtak semmit az ügyben, annak ellenére hogy a közösségi portálon több kérdést is kaptak az emberektől a cég jövőjével kapcsolatban. „Becsődöltek? Valaki nyilatkozzon!” – ilyen kérdéseket találni a profiljuk mellett.

















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!