Megérezte a nyarat a kiskereskedelem

Kéthavi növekedés után júniusban csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest.

BL
2013. 08. 23. 10:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az adatok megegyeznek az augusztus 5-én közzétett gyorsbecslés számaival. Júniusban az élelmiszer-eladások volumene az előzetesen közölt 1,9 százalékkal szemben 1,8 százalékkal esett vissza, a nem élelmiszer jellegű termékeké 0,5 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbinál; ez megegyezik a gyorsbecsléssel. Az üzemanyag-forgalom harmadik hónapja nőtt, júniusban 2,4 százalékkal.

Az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem volumene 2,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest a naptárhatástól megtisztított adatok szerint, míg a textil-, ruházati és lábbeli termékek forgalma 1,9 százalékkal emelkedett. A bútorok és műszaki cikkek forgalma 3,1 százalékkal esett vissza júniusban, a könyv, számítástechnikai és egyéb iparcikkeké pedig 4,9 százalékkal csökkent az előző év júniusához képest.

A használt cikkek forgalma a májusi, több mint 10 százalékos emelkedés után júniusban 0,7 százalékkal nőtt az előző júniushoz képest, a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene jelentősen, 62,7 százalékkal bővült, ami 2012 januárja óta a legmagasabb érték.

Az előző hónaphoz képest 1,9 százalékkal kisebb volt a kiskereskedelmi forgalom a szezonálisan és naptárhatástól megtisztított adatok szerint, a májusi 1,7 százalékos csökkenés, és az áprilisi 5,7 százalékos növekedés után. Májushoz képest 0,7 százalékkal csökkent az élelmiszer-fogyasztás és 2,6 százalékkal az üzemanyag forgalom, a nem élelmiszer jellegű termékek eladása pedig 1 százalékkal esett vissza.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.