Megkezdődött a paprikakampány

„A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül.” A most kezdődő, a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás növelése.

MD
2013. 08. 16. 17:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vidékfejlesztési miniszter a kampány nyitórendezvényén hangsúlyozta: a paprika „nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része”, a népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt helyet foglal el, s a magyar mezőgazdaságban is jelentős szerepet tölt be.

Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg. Hazánkban évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés. Magyarország az unión belül az ötödik legnagyobb paprikaexportőr.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: a társaság érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget kíván teremteni a magyar beszállítóknak, ezért vesz részt a paprikát népszerűsítő kampányban. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka magyar termék. Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói fórum eredményeként húsz új magyar zöldség-gyümölcs beszállító csatlakozott az Auchan beszállítóihoz.

Farkas Sándor fideszes országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik a magyar paprika jelentős hányada. Reményét fejezte ki, hogy a paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő akció is.

Mártonffy Béla, a FruitVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát mutat. Emlékeztetett arra, hogy az évi 200 ezer tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni. A mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe, ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő. Már működik fejlesztési program, amely ezer hektár területű, új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza. Ennek eredményeként a mostani évi 170 ezer tonnás magyarországi paprikatermelést 250-270 ezer tonnára lehet növelni – tette hozzá.

A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából készített ételkülönlegességeket – közöttük lecsót – kóstolhattak a vásárlók és az esemény résztvevői.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.