Megkezdődött a paprikakampány

„A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül.” A most kezdődő, a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás növelése.

MD
2013. 08. 16. 17:52
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vidékfejlesztési miniszter a kampány nyitórendezvényén hangsúlyozta: a paprika „nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része”, a népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt helyet foglal el, s a magyar mezőgazdaságban is jelentős szerepet tölt be.

Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg. Hazánkban évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés. Magyarország az unión belül az ötödik legnagyobb paprikaexportőr.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: a társaság érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget kíván teremteni a magyar beszállítóknak, ezért vesz részt a paprikát népszerűsítő kampányban. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka magyar termék. Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói fórum eredményeként húsz új magyar zöldség-gyümölcs beszállító csatlakozott az Auchan beszállítóihoz.

Farkas Sándor fideszes országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik a magyar paprika jelentős hányada. Reményét fejezte ki, hogy a paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő akció is.

Mártonffy Béla, a FruitVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát mutat. Emlékeztetett arra, hogy az évi 200 ezer tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni. A mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe, ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő. Már működik fejlesztési program, amely ezer hektár területű, új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza. Ennek eredményeként a mostani évi 170 ezer tonnás magyarországi paprikatermelést 250-270 ezer tonnára lehet növelni – tette hozzá.

A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából készített ételkülönlegességeket – közöttük lecsót – kóstolhattak a vásárlók és az esemény résztvevői.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.