Miskolci elkerülő út: indulhat a projekt

Szeptemberben kezdődik a Miskolcot északról – az M30-as gyorsforgalmi út és a 26-os főút közötti – elkerülő út kivitelezése.

WL
2013. 08. 21. 21:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tájékoztatás szerint a kivitelezés közbeszerzési eljárására két érvényes ajánlat érkezett. A nyertes adta az olcsóbb ajánlatot, a konzorciumi tagok a Colas Hungária Kft. és a Colas Út Zrt., a kivitelezés nettó összege 13 milliárd 998 millió 763 ezer 587 forint. A másik érvényes ajánlatot az SSD-M30 Konzorcium – tagjai a Subterra a.s., a STRABAG Általános Építő Kft., a Doprastav RBR Kft. – nyújtotta be, ajánlatának összege 14 milliárd 941 millió 737 ezer 508 forint volt.

A részben új nyomvonalon épülő, kétszer egy sávos útszakasz építése hamarosan elkezdődik, várhatóan 2015 késő tavaszán már használhatják a közlekedők. A csaknem hat kilométer hosszú, első fokú árvízvédelmi gátnak számító út tartalmaz egy kétszer ötvenkét méteres nyílású Sajó-hidat, négy vasbeton hidat, egy Arnót körüli körgátat, egy 4,5 kilométer hosszú észak–dél irányú vízleeresztő vápát, egy gátat az M30 alatti körforgalom védésére valamint négy földút csatlakozást is.

A NIF közölte: a tervezés során kiemelt figyelmet fordítottak az árvízvédelemre, a projekt keretében Arnót védésére, a Kis-Sajó keleti oldalán teljesen körülvéve a települést, egy gátrendszert építenek. Az árvizek levezetésére a Csorba tó északi sarkától egészen a Sajó folyóig 4,5 kilométeres, 120-160 méter szélességű mély árkot alakítanak ki, amely elősegíti a víz levezetését a Sajóba. Töltés épül a legmélyebb területnek számító M30 alatti körforgalom köré is, így a 26-os főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.

Kiemelték, hogy a 2010-es árvíz legnagyobb előidézője a nyugat-kelet irányba meglévő 3-as főút volt, ezért ennek áthelyezését az M30-as körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldják meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek. Az árvíz megrongálta a felsőzsolcai bekötőút nagy részét és az alatta levő kis nyílású hidat is, ezért ezeket újjáépítik.

A beruházás az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (Közop) részeként valósul meg 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrás segítségével.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.