Nem jött be a versenyhivatalnak az ötperces fájdalomcsillapító

A gyógyszercég televíziós reklámjaiban azt állította, hogy a fájdalomcsillapító tabletta 5 percen belül hatni kezd. Ez 2,3 millió forint bírságot ért a GVH-nál.

KG
2013. 08. 02. 13:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vállalkozás tavaly május és augusztus között különböző kommunikációs eszközökön népszerűsítette a gyógyszert. A GVH pénteki közleményében leírták, a vizsgálat során beszerzett adatok alapján a versenyhivatal megállapította, hogy a gyógyszer fájdalomcsillapító hatásának kezdete egyénenként változó lehet, így a fájdalom megszüntetésének időtartama nagy eltéréseket mutathat.

A vény nélkül is kiadható gyógyszerre vonatkozó reklámállítással kapcsolatban a GVH elsődlegesen nem az állítás valóságtartalmát vizsgálja, hanem azt, hogy a vállalkozás az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatja-e be a készítményt – emelte ki a versenyhivatal. A GVH szerint nem szükséges, hogy a készítményre vonatkozó alkalmazási előírás szó szerint és teljes egészében jelenjen meg a reklámokban, az azonban fontos, hogy a reklámok fő üzenete feleljen meg az alkalmazási előírásoknak.

Mivel a vizsgálat során azt állapították meg, hogy a cég reklámjában a gyógyszert nem az engedélyezett alkalmazási előírás alapján mutatta be, ezért kötelezték a bírság megfizetésére – közölte a GVH. Hozzátették azt is: súlyosbító körülményként értékelték, hogy a jogsértő gyakorlat a tájékoztatások kiterjedtsége miatt a fogyasztók széles rétegéhez eljutott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.