Nokia: irány az autóipar!

Autóipari üzletágának kiépítésére törekszik a Nokia, a navigációs szolgáltatások mellett valós idejű közlekedési információkat nyújtó, internet-elérést biztosító és zeneszámlejátszó egységként is működő újonnan kifejlesztett beépíthető készülék platformjával.

BuL
2013. 08. 30. 21:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Első alkalommal integráljuk összes szolgáltatásunkat egyetlen készülékbe” – mondta Christof Hellmis, a Nokia menedzsere a német dpa hírügynökségnek. A navigációs szolgáltatást a valós idejű közlekedési információk mellett az aktuális üzemanyagárakról, illetve a rendelkezésre álló szabad parkolóhelyekről tájékoztatást nyújtani képes „auto-cloud” szolgáltatás egészíti ki.

A készülék lehetővé teszi mobil internetes alkalmazások telepítését is. A szeptember második hetében megrendezendő frankfurti IAA autószalonon a Nokia például egyebek között a helyi jellegű szolgáltatásokról tájékoztatást nyújtó Foursquare alkalmazás integrálásának előnyeit is bemutatja majd.

A térkép- és navigációs üzletág egyre nagyobb jelentőségre tesz szert a Nokia számára a viszonylag alacsony piaci részesedéssel küszködő okostelefon-üzletága mellett. A Nokia 2007-ben vásárolta meg mintegy nyolcmilliárd dollárért a Navteq digitális térképfejlesztő társaságot, és azóta is nagy összegeket invesztál a navigációs üzletág továbbfejlesztésébe.

Az autókba beépített új platform navigációs térképének folyamatos aktualizálását ígéri a Nokia. „A térkép manapság már többnyire elavul, mire az autó a vevőig eljut” – mutatott rá Hellmis. A Nokia navigációs szolgáltatását személyre is lehet szabni, ha az autót többen is használják.

Az okostelefon és az autóba beépített egység szinkronizálása egyebek között lehetővé teszi azt is, hogy a felhőben tárolt navigációs adatok segítségével az okostelefonnal meg lehessen találni a leparkolt kocsit. Az autóba épített egységet egyaránt szinkronizálni lehet Windows Phone, Android és iOS operációs rendszeren futó okostelefonokkal.

Az autóipar már hosszabb ideje próbálkozik internetszolgáltatásokat behozni a kocsikba, de ebben elsősorban saját fejlesztéseikre támaszkodtak. A vásárlók azonban egyre kevesebb hajlandóságot mutatnak több ezer eurót kiadni olyan „Infotainment” rendszerkért, amelyek szolgáltatásai messze elmaradnak okostelefonjaikétól.

A Nokia mellett más informatikai vállalatok, a Microsoft, az Apple és a Google is igyekszik behatolni az autóipari alkalmazások piacára, a Nokia azonban Christof Hellmis állítása szerint már hosszabb ideje folytat tárgyalásokat meg nem nevezett autóipari vállalatokkal. „Nem légüres térben fejlesztünk” – mutatott rá a dpa hírügynökségnek. Az építőkocka-megoldás Hellmis elmondása szerint azzal az előnnyel jár, hogy az autóipari vállalatoknak nem kell többféle egyedi funkció kifejlesztésével foglalkozni. Az autógyártók és alkatrész-beszállítóik a teljes platformot vagy annak egyes részegységeit külön is megrendelhetik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.