Nokia: irány az autóipar!

Autóipari üzletágának kiépítésére törekszik a Nokia, a navigációs szolgáltatások mellett valós idejű közlekedési információkat nyújtó, internet-elérést biztosító és zeneszámlejátszó egységként is működő újonnan kifejlesztett beépíthető készülék platformjával.

BuL
2013. 08. 30. 21:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Első alkalommal integráljuk összes szolgáltatásunkat egyetlen készülékbe” – mondta Christof Hellmis, a Nokia menedzsere a német dpa hírügynökségnek. A navigációs szolgáltatást a valós idejű közlekedési információk mellett az aktuális üzemanyagárakról, illetve a rendelkezésre álló szabad parkolóhelyekről tájékoztatást nyújtani képes „auto-cloud” szolgáltatás egészíti ki.

A készülék lehetővé teszi mobil internetes alkalmazások telepítését is. A szeptember második hetében megrendezendő frankfurti IAA autószalonon a Nokia például egyebek között a helyi jellegű szolgáltatásokról tájékoztatást nyújtó Foursquare alkalmazás integrálásának előnyeit is bemutatja majd.

A térkép- és navigációs üzletág egyre nagyobb jelentőségre tesz szert a Nokia számára a viszonylag alacsony piaci részesedéssel küszködő okostelefon-üzletága mellett. A Nokia 2007-ben vásárolta meg mintegy nyolcmilliárd dollárért a Navteq digitális térképfejlesztő társaságot, és azóta is nagy összegeket invesztál a navigációs üzletág továbbfejlesztésébe.

Az autókba beépített új platform navigációs térképének folyamatos aktualizálását ígéri a Nokia. „A térkép manapság már többnyire elavul, mire az autó a vevőig eljut” – mutatott rá Hellmis. A Nokia navigációs szolgáltatását személyre is lehet szabni, ha az autót többen is használják.

Az okostelefon és az autóba beépített egység szinkronizálása egyebek között lehetővé teszi azt is, hogy a felhőben tárolt navigációs adatok segítségével az okostelefonnal meg lehessen találni a leparkolt kocsit. Az autóba épített egységet egyaránt szinkronizálni lehet Windows Phone, Android és iOS operációs rendszeren futó okostelefonokkal.

Az autóipar már hosszabb ideje próbálkozik internetszolgáltatásokat behozni a kocsikba, de ebben elsősorban saját fejlesztéseikre támaszkodtak. A vásárlók azonban egyre kevesebb hajlandóságot mutatnak több ezer eurót kiadni olyan „Infotainment” rendszerkért, amelyek szolgáltatásai messze elmaradnak okostelefonjaikétól.

A Nokia mellett más informatikai vállalatok, a Microsoft, az Apple és a Google is igyekszik behatolni az autóipari alkalmazások piacára, a Nokia azonban Christof Hellmis állítása szerint már hosszabb ideje folytat tárgyalásokat meg nem nevezett autóipari vállalatokkal. „Nem légüres térben fejlesztünk” – mutatott rá a dpa hírügynökségnek. Az építőkocka-megoldás Hellmis elmondása szerint azzal az előnnyel jár, hogy az autóipari vállalatoknak nem kell többféle egyedi funkció kifejlesztésével foglalkozni. Az autógyártók és alkatrész-beszállítóik a teljes platformot vagy annak egyes részegységeit külön is megrendelhetik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.