Részben ennek tudható be, hogy a spamek részaránya a teljes levélforgalomban júniusban átlagosan 1,4 százalékponttal, 71,1 százalékra emelkedett – tájékoztatta kedden az MTI-t a Kaspersky Lab kiberbiztonsági vállalat.
A „Steve Jobs elárulja a sikerének titkát” és hasonló tárgyú levelekben a csalók ingyenes üzleti tréning és kedvezményes árú Apple-termékek ígéretével igyekeznek elterelni a levél címzettjeinek a figyelmét olyan „apró” részletekről, amelyek végül komoly anyagi károkat okoznak nekik. Júniusban a spammerek folytatták a már jól bevált és ismert trükkök alkalmazását: az Apple-reklámok és -kedvezmények, valamint elektromos cigarettákat hirdető e-mailek tömeges terjesztését. A spam levelekben pedig a hivatkozások valódi címét a Google Translate segítségével fedik el – mutatott rá Tatyana Schherbakova, a Kaspersky Lab spamanalízis-csoportjának vezető elemzője.
A spam levelek fele három országból, Kínából (24 százalék), az Amerikai Egyesült Államokból (17 százalék), valamint Dél-Koreából (14 százalék) származott júniusban. A negyedik és az ötödik helyet Olaszország (6,7 százalék) és Tajvan (4,6 százalék) állt a levélszemétforrások ranglistáján.