Egyre jobban szeretik Magyarországot a csehek

Hazánk aránylag olcsó, ugyanakkor nagyon közkedveltek a magyarországi termálfürdők, s nő az érdeklődés a Balaton iránt is.

BL
2013. 09. 03. 11:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ACCK szerint az idei nyári szezonra a cseh idegenforgalmi irodák mintegy 800 ezer utat adtak el, ami a tavalyi nyári idényhez viszonyítva 5 százalékos növekedés. A forgalom értéke éves szinten 7 százalékkal emelkedett, ami elsősorban a magasabb árak következménye. Az előző idényhez képest az idén jóval kevesebb volt a last minute út, s azok ára is magasabb volt, mint a korábbi években.

A nyári szezonra esik az utazási irodák kínálatának 40 százaléka. A 800 ezer út ára meghaladta a 9 milliárd koronát. „Az utazási irodák nagyon jól mérték fel az idei érdeklődést, a kínálat megfelelő volt. Ennek következménye, hogy kevesebb volt a last minute út, s az áruk is magasabb volt” – közölte Katerina Petrícková, a szövetség titkára. A last minute utak kínálata azért is volt alacsony, mert az idei nyári kínálat 45 százaléka már nagyon korán, még a szezon kezdetén elkelt.

A csehek leginkább saját gépkocsival, repülővel vagy autóbusszal utaztak a kiválasztott helyre. A legnépszerűbb turisztikai célpont az idén is Horvátország és Olaszország volt, mindkét hely iránt 3 százalékkal nőtt az érdeklődés a múlt évhez képest. Ami az olcsóbb utakat, kirándulásokat illeti, az ACCK szerint elsősorban Magyarország iránt nőtt meg az érdeklődés. A csehek számára Magyarország aránylag olcsó, ugyanakkor nagyon közkedveltek a magyarországi termálfürdők, s nő az érdeklődés a Balaton iránt is.

A légi utak között Görögország, Egyiptom és Törökország vezet, Spanyolország, Bulgária és a Tunézia előtt. Tunézia iránt 13 százalékkal nőtt az érdeklődés, míg Egyiptom iránt az utóbbi időben visszaesett. Az év végi utak iránt is mérsékeltebb az érdeklődés – mutatott rá Petrícková. Görögországi iránt viszont 15 százalékkal megnőtt az érdeklődés, bár az utak drágábban voltak, mint tavaly. A csehek 52 százaléka interneten vette meg kirándulását, a leggyakoribb a nyolcnapos út volt.

Csehországban összesen majdnem ezer utazási iroda működik. Tavaly kétmillió utat adtak el, ami éves szinten ötszázalékos növekedés a turizmus terén.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.