„Azzal számolunk, hogy a kompakt gépjármű szegmensben továbbra is erősen növekedni fogunk, ezért a jövőben még több modellt kínálunk” – hangsúlyozta a Mercedes–Benz kecskeméti gyárának igazgatója a gyárlátogatás után adott interjúban. A piac a cég kompakt gépjárműveit kiválóan fogadta, ezért a négy különböző modell gyártása mellett egy ötödik bevezetését is tervezik – tette hozzá.
A B osztályt Rastattban és Kecskeméten, a GLA-t és az A osztályt Rastattban gyártják, a CLA pedig csak Kecskeméten gördül le a szalagról – sorolta a kompakt gépjármű palettát Frank Klein, hozzátéve, hogy 2018-tól a kompakt gépjárművek új generációja jelenik meg a nemzetközi piacokon.
A gyárigazgató kiemelte: a Daimler AG vizsgálja, hogyan tudja fedezni a növekedéshez szükséges gyártási kapacitásokat, ezzel kapcsolatban azonban még nem született végleges döntés. Ami még szintén nem dőlt el véglegesen, hogy melyik modellt melyik gyárban fogjuk gyártani – fűzte hozzá.
Magyarország mára az autóipar európai fellegvára lett az elmúlt három évben meghozott intézkedéseknek, így az adórendszer átalakításának, a rugalmas munka törvénykönyve megalkotásának és a szakképzés reformjának eredményként – mondta Szijjártó Péter korábban Szolnokon, az F. Segura spanyol autóalkatrész-gyártó cég gyáravató ünnepségén.
Egyáltalán nem merül fel, hogy a gyártást Magyarországról egy másik országba helyezzük át, így tehát a több mint 3 ezer munkatársunknak is biztos a helye a kecskeméti gyárban – fogalmazott Frank Klein, hozzátéve: 800 millió eurót fektettek a gyár felépítésébe, amely hosszú távú beruházás.
Frank Klein a kecskeméti gyár és a CLA típus fontos állomásaként értékelte, hogy szeptember 23-án kezdődött meg a Kecskeméten gyártott autó értékesítése az amerikai piacon. Az igazgató szerint komoly elismerés a márka és Magyarország számára is, hogy a CLA-t „2013 legszebb kompakt autójává” választották, és megnyerte a legszebb dizájn díját is.
Frank Klein a 2013-as gyártási adatokat ismertetve hangsúlyozta: Kecskeméten az első teljes gyártási évben elérik a tervezett, 100 ezres darabszámot, majd 2014-ben némileg növelik a termelést.
A kecskeméti gyár, alig 4 évvel a 2008-as beruházási döntést követően, 2012 márciusában ünnepelte hivatalos megnyitását és azóta gyártja a B osztályt, valamint 2013 januárja óta a második modellt, a CLA-t. Orbán Viktor az üzem ünnepélyes avatásán úgy fogalmazott: Kecskemét a magyar járműipar újabb erődítménye, amely egy lépéssel közelebb visz ahhoz a célhoz, hogy Magyarország a világ autóiparának egyik termelési centruma legyen.