Infláció: negyven éve nem látott adatot közölt a KSH

Augusztusban 1,3 százalékos volt az éves infláció, ennél alacsonyabb adatot utoljára 1974 júniusában mértek.

WL
2013. 09. 11. 7:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fogyasztói árak az előző hónaphoz képest átlagosan 0,3 százalékkal csökkentek augusztusban – közölte szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Elemzők az előző hónappal megegyező fogyasztói árakat, éves összevetésben pedig 1,65 százalékos drágulást vártak. Augusztusban ötödik hónapja volt 2 százalékosnál alacsonyabb a fogyasztói árak éves növekedési üteme.

A háztartási energia, a víz-, csatorna- és szemétszállítási díjak, valamint a tartós fogyasztási cikkek és ruházkodási termékek árának csökkenésével magyarázta az alacsony inflációt jelentésében a KSH.

Mérséklődött az infláció, a júniusi 1,9 százalékos éves árnövekedés után júliusban a fogyasztói árak 1,8 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban; az előző hónaphoz képest átlagosan 0,3 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak – közölte augusztusban a KSH.

Suppan Gergely, a TakarékBank elemzője szerint a rezsicsökkentés hatására az infláció az év végére 1 százalékra, vagy akár az alá fog csökkenni. Hozzátette: mivel a pedagógusok és az egészségügyi dolgozók béremelése miatt arra lehet számítani, hogy az év végén tovább fog gyorsulni a bérkiáramlás, e két hatás együtt akár 5-6 százalékos reálbér-növekedést idézhet elő az év utolsó hónapjaiban. Véleménye szerint mindezek alapján szinte biztosra vehető, hogy a fogyasztás növekedése is gyorsulni fog az év vége felé.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.