Az első készre szerelt járművet a Stadler 2014 áprilisában adja át a MÁV részére, s a vonat a hatósági próbák után rögtön forgalomba is áll majd. Az új elővárosi szerelvényeket kék-szürke-fehér-sárga kombinációjú flottaszínekkel látják el.
A korábbi közlés szerint a Stadler vasútijármű-gyártó cég a MÁV-Start Zrt.-nek 42, a GYSEV Zrt.-nek pedig 6 elővárosi motorvonatot szállít, a beszerzés összértéke mintegy 267 millió euró, amelyet teljes egészében európai uniós forrásokból finanszíroznak. A szerződés szerint a Stadler az első két motorvonatot 2014 áprilisában, az utolsót 2015. szeptember 30-áig szállítja le, a járművek egységára 5,558 millió euró.
Az akadálymentesített, korszerű utastájékoztató rendszerrel felszerelt, összesen 211 ülőhelyes járművek végsebessége óránként 160 kilométer lesz. Az új vonatokon a wifi mellett a mobiltelefonok és a laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók is lesznek.
A MÁV-Start kötelékében forgalomba álló új járművek a tervek szerint a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Esztergom, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon közlekednek majd.
A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadler Rail-csoporttal Budapesten. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.
A magyar vasúti pályán öt éve közlekedő Flirt motorvonatokkal 40 millió kilométeren 7 milliárd forint energiamegtakarítást ért el a MÁV – közölte a Stadler Trains Magyarország Kft. 2012. április 5-én az MTI-vel.