Mindenkinek jobb, ha a saját biztosítójához fordul

Ügyfélbarátabb a saját biztosítós, úgynevezett direkt megoldás, mint ha a kárt okozó fél biztosítójánál kell elintézni a kifizetést.

NT
2013. 09. 22. 7:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A direkt kárrendezés lényege az, hogy a baleset károsultjának nem a károkozó biztosítójához, hanem a saját biztosítójához kell fordulnia. Az ügyfél előnye az, hogy előre tudja, kár esetén hova kell fordulnia, és ez alapján tudatosan választhatja ki a kgfb-biztosítóját. Azt is tudja, hogy a biztosítójának érdeke őt jól kiszolgálni, különben nem nála fogja megújítani a szerződését.  Ezzel szemben jelenleg a károsult szerencséjén múlik, hogy kár esetén hova kell fordulnia, s milyen lesz a kárügyintézés színvonala.

A biztosító számára a fő előny, hogy a kárrendezéssel is magához tudja kötni az ügyfelét, tehát bővül az ügyfélmegtartási eszköztára. Ennél is fontosabb, hogy az ügyfél a kárrendezés színvonalát a díjban is hajlandó lesz elismerni. Emiatt a biztosítók nemcsak az árak leszorításában, hanem a minőség javításában is érdekeltek lesznek.

Hátránya a direkt kárrendezésnek, hogy költségei az ügyfeleket terhelik, így a díjak – a rendszer bevezetése előtti díjszinthez képest – emelkednek. Költsége lesz a jobb szolgáltatásnak és a biztosítók közötti elszámolásnak is.
Jelenleg is végez direkt kárrendezést néhány biztosító, ha az ügyfél a kgfb-t és casco biztosítást is náluk kötötte.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.