Nem lehet elmenni a közösségi közlekedés jelentősége mellett

Fónagy János szerint a közösségi közlekedésnek és a hozzá kapcsolódó vasúti- és közútigépjármű- gyártásnak meghatározó szerepe van a nemzetgazdaságban.

PR
2013. 09. 27. 22:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Fónagy János emlékeztetett, 2010-ben a gépgyártásban pozitív változások indultak el: a Rába és a Volvo együttműködés keretében ismét lesz hazai autóbuszgyártás, ahol a beszállítók többsége hazai vállalkozás lesz; jelentősen bővült a vasúti gépjárműjavítás, a szolnoki központi telephelyen nagy számban újítanak fel vasúti kocsikat; elindult a motorvonatgyártás Magyarországon, a Stadler Szolnok Vasúti Járműgyártónál folyamatban van 48 darab motorvonat gyártása, ezek az állami vasúttársasághoz és a GYSEV-hez kerülnek majd; a Volánoknál és a fővárosi közlekedési társaságnál elkezdődött autóbuszok cseréje, a közbeszerzések első körben már be is fejeződtek.

A teljesítményt összegezve az államtitkár elmondta: a szállítási, a raktározási és a közlekedési ágazat jelenleg a GDP 30 százalékát adja. Az ágazat 2012-ben 202 ezer főt foglalkoztatott, az idén már mintegy 275–280 ezer embert. A közlekedési infrastruktúra értéke az ország nemzeti vagyonának az egyötöde. A közúthálózat fejlesztésére és fenntartására az elmúlt tíz évben mintegy 350 milliárd forintot fordított a társadalom. Az államtitkár előadásában szólt arról, hogy a magyar közösségi közlekedés cégei és az ott dolgozók társadalmi elfogadottsága érdemtelenül negatív. A vállalatok üzemi mutatói nem maradnak el a fejlett országokétól a hálózatokat, a megállóhelyek sűrűségét és az utasok számát tekintve – mutatott rá. Hozzátette: a különbség az elöregedett járműparkban van.

Fónagy János ismertetése szerint a vasút naponta 2800 szerelvényt indít el és 390 ezer utast szállít, évente összesen 142 millió embert utaztat. A magyar államvasutak adóssága kapcsán  elmondta: 2002-ben a vasutat a Fidesz-kormány 27 milliárd forint banki adóssággal adta át, majd 2010-ben 330 milliárd forint hitellel vette át, miközben a cargo ágazat értékesítéséből több mint 100 milliárd forint volt az árbevétel. Az adósságterhet 2013-ban 270 milliárd forintra sikerült csökkenteni – jelezte.

A közúti közlekedésről közölte: az utasok négyötödét a Volán-társaságok szállítják. A Volánok naponta 36 ezer járatot indítanak, 2011-ben éves szinten 431 millió utast szállítottak – fűzte hozzá. Emlékeztetett arra, hogy az átszervezéssel 24 vállalatból hét regionális társaság jött létre.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.