A légitársaság felügyelőbizottsága október 9-én ül össze a mentőcsomag megvitatására. A cég legutóbb 2012 decemberében vett fel 400 millió zloty támogatást, az Európai Bizottság jóváhagyásával.
Sebastian Mikosz közölte, ha döntés születik, módosítani kell majd a kincstárügyi miniszter által már provizórikusan elfogadott stratégiai tervet, amelyet egyeztetni kell az Európai Bizottsággal, hiszen az már vizsgálja. A tervezet 381 millió zloty támogatást irányoz elő.
A LOT már belföldön is erős versennyel kénytelen szembenézni, miután a Ryanair 2014 elején járatokat tervez indítani a varsó-modlini repülőtér és Gdansk, illetve Wroclaw között. A LOT a kihívásra flottájának átalakítását is magában foglaló stratégiaváltással kíván reagálni.
A lengyel társaság 2012-ben 400 millió zloty veszteséget szenvedett el. A LOT 67,97 százalékban állami tulajdonban van: a TFS Silesia 25,1 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik, a fennmaradó 6,93 százalék pedig a társaság alkalmazottainak a tulajdonában van.