Völner Pál történelminek nevezte az aláírást, mert – mint mondta – a magyarországi közösségi közlekedésben ilyen hosszú távú közszolgáltatási szerződés még nem volt, a 2014-től érvényes szerződések nyomán kiszámíthatóbb, jobban tervezhető kereteket lehet teremteni az állami megrendelő és a szolgáltatók számára a finanszírozásban, a menetrendben, a foglalkoztatásban.
A dokumentumokat Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára és Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója, illetve Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója és Skála János, a GYSEV vezérigazgató-helyettese szignálta.
Völner Pál kifejtette: az egyéves előkészítő munka eredményeként létrejött szerződések 2014. január elsején lépnek hatályba. A dokumentumok a korábbi három helyett tíz évre rögzítik például a menetrendek előkészítésével, összehangolásával kapcsolatos előírásokat, a finanszírozás és ezen belül a bevételekkel nem fedezett indokolt költségek számításának szabályait.
Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a GYSEV Zrt. elnöke az aláírás kapcsán hangsúlyozta, hogy a hosszú távú közszolgáltatási szerződések mindkét társaság számára alapot teremtenek a hosszú távú stratégiák kialakítására, megvalósítására, utaskiszolgálási színvonalat növelő beruházásokra.
Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a szolgáltatás színvonalának növelése utasszámbővülést hozott, éves szinten több mint 139 millió utas választja belföldi vonataikat.
Kérdésre válaszolva Völner Pál elmondta: az európai uniós irányelvek lehetővé teszik azt is, hogy ne pályáztatással jelöljék ki a vasúti személyszállítás közszolgáltatóit, a két társaság eddig is jelentős szerepet töltött be a vasúti személyszállításban, és folytatható a megkezdett átalakítási folyamat.