Manninger Jenő, a Zala Megyei Közgyűlés elnöke (Fidesz–KDNP), egyben megyei útügyi biztos az átadáson elmondta: az Új Széchenyi Terv keretéből finanszírozott korszerűsítés jelentős munkálat volt, mert még az M7-es autópálya csaknem tíz évvel ezelőtti építése idején rendkívül elhasználódott a mellékút. Akkor a közeli bányákból a Balaton déli partjára ezen az útszakaszon szállították a követ, a komoly súlyterhelés pedig megrongálta az utat.
Elmondta azt is, hogy a korábban a Nyugat-dunántúli Regionális Operatív Programban megtervezett útfelújítások folytatódnak a térségben. Még idén átadják a Zalavár és Zalaapáti közötti korszerűsített szakaszt, jövőre pedig a 71-es főút Balatongyöröktől a Veszprém–Zala megyehatárig terjedő szakaszát korszerűsítik.
Ruzsics Ferenc, Keszthely polgármestere (Fidesz–KDNP) elmondta: a most elkészült útszakasz a város egyik legrosszabb állapotú útja volt. Megerősítette, hogy a Balaton-felvidéki kőbányák áruszállítása miatt romlott le az állapota, de hozzátette, hogy további, főleg az esős időszakban veszélyes nyomvályús utak is vannak még a környéken.
Mórocz József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. zalai igazgatója arról beszélt, hogy a kivitelezés során volt olyan rész, ahol az alapokig újra kellett építeni az utat. Ezen túlmenően felújítottak hat buszöblöt és két újat is kialakítottak, továbbá kicserélték egy híd szerkezetét, illetve felújították a vízelvezető rendszert is.
A bruttó 600 millió forintos beruházást a Közgép, a Magyar Aszfalt, az Euroaszfalt és a Swietelsky által alkotott KMES Konzorcium nyerte el, a legnagyobb alvállalkozó a keszthelyi Horváth-Ép Kft. volt.