Emlékeztetnek arra: a motorvonat annak a négydarabos flottának az első járműve, amelyről a GYSEV és a Stadler 2012 áprilisában írt alá szállítási szerződést.
A közlemény szerint a múlt héten sikeresen lezajlott a jármű átvételi állópróbája a Stadler lengyelországi gyárában. Ezt követően – várhatóan már a jövő héten – megérkezik az első szerelvény a magyar határra. A Stadler Rail-csoport siedlcei üzemében az összes szükséges berendezéssel felszerelték a szolnoki gyárban készült 30 tonnás fényezett szekrényvázakat, amelyeket tavasszal szállítottak ki Magyarországról.
A határról a jármű egyenesen Pusztaszabolcsra, a Stadler karbantartó központjába érkezik, ahol a GYSEV tájékoztatása szerint elvégzik a vonat üzembe helyezését. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átvételi próbát várhatóan a győr–hegyeshalmi vasútvonalon hajtja végre. A sikeres átvételt követően a hatóság kiadja a GYSEV-nek a forgalomba álláshoz szükséges üzemeltetési engedélyt.
A vasúttársaság emlékeztet arra: összesen 10 új Flirt vonattal bővíti eszközparkját, ugyanis egy idén aláírt szerződés értelmében további hat vonatot rendelt a Stadlertől. Tavaly április 12-én, a GYSEV és a Stadler szerződésének aláírásakor az hangzott el: a megállapodás összértéke 20,3 millió euró. Akkor még azt közölték, hogy az első vonatot 2014 elején, az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek. Egyébként a gyártó a MÁV-nak is szállít 42 elővárosi vonatot.
A Stadler Rail-csoport három leányvállalatán keresztül 2005 óta van jelen Magyarországon. Az első leányvállalat alapítása óta a Stadler összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban, aminek eredményeképpen Pusztaszabolcson létrejött Európa egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb vasútijármű-karbantartó bázisa, továbbá Szolnokon egy, a legmodernebb technológiával felszerelt gyárat is alapított a cégcsoport alumínium vasúti kocsiszekrények gyártására. Több fejlesztés lezárulása után 2015-re 750-800-an dolgoznak majd a Stadler magyarországi érdekeltségein
A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadlerrel. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.