Decemberben már utasokat szállít az új magyar vonat

A Stadler lengyelországi gyárában elkészült a GYSEV által megrendelt első Flirt motorvonat.

BL
2013. 10. 07. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetnek arra: a motorvonat annak a négydarabos flottának az első járműve, amelyről a GYSEV és a Stadler 2012 áprilisában írt alá szállítási szerződést.

A közlemény szerint a múlt héten sikeresen lezajlott a jármű átvételi állópróbája a Stadler lengyelországi gyárában. Ezt követően – várhatóan már a jövő héten – megérkezik az első szerelvény a magyar határra. A Stadler Rail-csoport siedlcei üzemében az összes szükséges berendezéssel felszerelték a szolnoki gyárban készült 30 tonnás fényezett szekrényvázakat, amelyeket tavasszal szállítottak ki Magyarországról.

A határról a jármű egyenesen Pusztaszabolcsra, a Stadler karbantartó központjába érkezik, ahol a GYSEV tájékoztatása szerint elvégzik a vonat üzembe helyezését. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átvételi próbát várhatóan a győr–hegyeshalmi vasútvonalon hajtja végre. A sikeres átvételt követően a hatóság kiadja a GYSEV-nek a forgalomba álláshoz szükséges üzemeltetési engedélyt.

A vasúttársaság emlékeztet arra: összesen 10 új Flirt vonattal bővíti eszközparkját, ugyanis egy idén aláírt szerződés értelmében további hat vonatot rendelt a Stadlertől. Tavaly április 12-én, a GYSEV és a Stadler szerződésének aláírásakor az hangzott el: a megállapodás összértéke 20,3 millió euró. Akkor még azt közölték, hogy az első vonatot 2014 elején, az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek. Egyébként a gyártó a MÁV-nak is szállít 42 elővárosi vonatot.

A Stadler Rail-csoport három leányvállalatán keresztül 2005 óta van jelen Magyarországon. Az első leányvállalat alapítása óta a Stadler összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban, aminek eredményeképpen Pusztaszabolcson létrejött Európa egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb vasútijármű-karbantartó bázisa, továbbá Szolnokon egy, a legmodernebb technológiával felszerelt gyárat is alapított a cégcsoport alumínium vasúti kocsiszekrények gyártására. Több fejlesztés lezárulása után 2015-re 750-800-an dolgoznak majd a Stadler magyarországi érdekeltségein

A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadlerrel. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.