Decemberben már utasokat szállít az új magyar vonat

A Stadler lengyelországi gyárában elkészült a GYSEV által megrendelt első Flirt motorvonat.

BL
2013. 10. 07. 12:34
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Emlékeztetnek arra: a motorvonat annak a négydarabos flottának az első járműve, amelyről a GYSEV és a Stadler 2012 áprilisában írt alá szállítási szerződést.

A közlemény szerint a múlt héten sikeresen lezajlott a jármű átvételi állópróbája a Stadler lengyelországi gyárában. Ezt követően – várhatóan már a jövő héten – megérkezik az első szerelvény a magyar határra. A Stadler Rail-csoport siedlcei üzemében az összes szükséges berendezéssel felszerelték a szolnoki gyárban készült 30 tonnás fényezett szekrényvázakat, amelyeket tavasszal szállítottak ki Magyarországról.

A határról a jármű egyenesen Pusztaszabolcsra, a Stadler karbantartó központjába érkezik, ahol a GYSEV tájékoztatása szerint elvégzik a vonat üzembe helyezését. A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átvételi próbát várhatóan a győr–hegyeshalmi vasútvonalon hajtja végre. A sikeres átvételt követően a hatóság kiadja a GYSEV-nek a forgalomba álláshoz szükséges üzemeltetési engedélyt.

A vasúttársaság emlékeztet arra: összesen 10 új Flirt vonattal bővíti eszközparkját, ugyanis egy idén aláírt szerződés értelmében további hat vonatot rendelt a Stadlertől. Tavaly április 12-én, a GYSEV és a Stadler szerződésének aláírásakor az hangzott el: a megállapodás összértéke 20,3 millió euró. Akkor még azt közölték, hogy az első vonatot 2014 elején, az utolsót 2014 közepéig adják át a GYSEV-nek. Egyébként a gyártó a MÁV-nak is szállít 42 elővárosi vonatot.

A Stadler Rail-csoport három leányvállalatán keresztül 2005 óta van jelen Magyarországon. Az első leányvállalat alapítása óta a Stadler összesen 12,5 milliárd forintot fektetett be az országban, aminek eredményeképpen Pusztaszabolcson létrejött Európa egyik legkorszerűbb és leghatékonyabb vasútijármű-karbantartó bázisa, továbbá Szolnokon egy, a legmodernebb technológiával felszerelt gyárat is alapított a cégcsoport alumínium vasúti kocsiszekrények gyártására. Több fejlesztés lezárulása után 2015-re 750-800-an dolgoznak majd a Stadler magyarországi érdekeltségein

A kormány tavaly december 17-én kötött stratégiai együttműködési megállapodást a Stadlerrel. Az aláírási ünnepségen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára elmondta: nem túlzás azt mondani, hogy Magyarország Európa egyik járműgyártási fellegvárává vált, és ezt a folyamatot a kormánynak folyamatosan erősítenie kell.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.