Így segítik a kkv-k külpiacra jutását

A siker érdekében a Magyar Nemzeti Kereskedőház, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal és a Magyar Külgazdasági Szövetség is együttműködik.

KG
2013. 10. 04. 13:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A program részleteit ismertetve elmondta, hogy hét magyar kereskedőház működik majd a kkv-k piacra jutásának segítésére, ebből három – Bakuban, Moszkvában és Asztanában – már létrejött, egy november 17-én nyílik Pekingben; Abu-Dzabiban, Rijádban és Isztambulban pedig az év végéig hozzák létre ezeket az intézményeket. Emellett létrehozzák a külkereskedői szakértők rendszerét, a kiemelt beszállító-fejlesztési programot, illetve külpiaci megjelenési programot indítanak.

A négy pillért tartalmazó Külpiaci Siker Program további részleteiről szólva Szijjártó Péter elmondta: a külkereskedői szakértők rendszerében jelenleg 64 főből álló kerettel rendelkeznek. Felmérésük szerint minden negyedik kkv-nál foglalkozik egy ember exporttal, ezért fontos, hogy a nagy tapasztalattal rendelkező szakértők segítsék az adott céget az exportszervezet kiépítésében, a külpiaci kapcsolat kialakításában. A program keretében 100 napig dolgozik a külkereskedelmi szakértő a regisztrált cégnél, fizetésének felét a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. adja, erre a célra 100 millió forint már rendelkezésre áll, és várhatóan ebből a keretből 70 cégnek tudnak majd segíteni – tette hozzá.

Szatmáry Kristóf szerint a kis és középvállalkozások az elmúlt évek intézkedéseinek köszönhetően felállhattak a startvonalra.

 

A kiemelt beszállító-fejlesztési programot az autóipar, az elektrotechnika, illetve az élelmiszeripar területén kívánják megvalósítani. Tapasztalat, hogy a kkv-k általában egy nagy cég beszállítói, a programban el kívánják érni, hogy más multinacionális vállalathoz is beszállítóként kapcsolódjanak. Ebben a programban is 100 millió forint áll rendelkezésre – mondta az államtitkár.

A külpiaci megjelenési programban ugyancsak 100 millió forint keret áll rendelkezésre a személyes kapcsolatépítés támogatására. A programban a külpiaci kereslethez igazodó roadshow-kat szerveznek, példaként említette az államtitkár, hogy a magyar mérnöki tudás iránt jelentős kereslet mutatkozik a külpiacon.

Szijjártó Péter elmondta, hogy remények szerint a négy pillére épülő program is hozzájárul a magyar gazdaságpolitika célkitűzéseihez, ahhoz, hogy a magyar export legalább egyharmada 2018-ra Európán kívülre kerüljön.

Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságnak elnöke a sajtótájékoztatón beszámolt arról, hogy az idén magyar beszállítói programot indítottak a jó minőségű termékek beszerzésére, ezzel is segítve a magyar gazdaság versenyképességét. Jelenleg magyar üzleteikben a választék 54 százaléka magyar beszállítóktól származik, ezt az arányt 2014 végére 60 százalékra kívánják növelni, és lehetőséget adnak a Lidl nemzetközi hálózatába is bekapcsolódni. Jelenleg 40 magyar beszállító 110 termékét árusítja a Lidl 9 európai áruházában – tette hozzá.

A sajtótájékoztatón Kerekes György, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal elnökhelyettese, Horváth Miklós, a Magyar Külkereskedelmi Szövetség elnöke, a Skultéti Vilmos, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója stratégiai megállapodást kötött a magyar export erősítésére, a magyar gazdaság növekedésének elősegítésére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.