A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben tartott megnyitón – ahol az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat –, Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár kijelentette: amikor a magyar kormány 2010 nyarán célul tűzte az ország újraiparosítását, Európa-szerte kétkedés fogadta ezt, mostanra viszont uniós célkitűzés lett az ügy; a 2014–2020-as tervezési ciklus végére a közösség 16-ról 20 százalékra kívánja emelni az ipar arányát GDP-ben.
Megjegyezte: az autóiparnak más ágazatoknál jóval nagyobb multiplikátor hatása van.
Kitért arra is: míg Magyarország számára versenyelőny a térségbeli államokénál jobb infrastruktúrája vagy a munkaerőpiac elmúlt két évben megteremtett rugalmassága, a beszállítók terén rosszabbul áll az ország a másik három visegrádi államnál. „Ez az a pont, ahol további erősítésre van szükség” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a következő uniós tervezési ciklus különösen hangsúlyos témája lesz a magyar exporton belüla hazai beszállítói arány növelése.
Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke arról beszélt: az új győri telephely kiválasztása során kiemelt szempont volt az Audi közelsége, hiszen a társaság közvetlenül a járműgyár szerelőszalagjára szállítja termékeit. Mint mondta, világszerte mintegy 40 üzemben termel a Rehau, amelynek győri üzeme rekordgyorsasággal, egy év alatt épült fel. Utalt arra is: társaságuk több mint két évtizede dolgozik az Audival, amelynek 2005 óta szállítanak korábbi győri telephelyükről. Hozzátette: mostantól az Audi A3 Cabrio és Coupé, a jövő év közepétől pedig a TT és a Q7 első és hátsó lökhárítóit állítja elő a most felavatott gyárban a jelenleg 130 fős alkalmazotti csapat.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke beszédében azt emelte ki, hogy csak világszínvonalat nyújtó beszállítókkal tudnakvilágszínvonalú járműveket előállítani.Utalt arra, a Rehau győri gyára a Volkswagen csoport más márkáinak is beszállítója, többek között a cégnél készülnek a VW Touareg lökhárítói is.
A polimereket gyártó cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon. Eddig az építőipar és az ipar, jellemzően a bútorgyárak számára állított elő terméket, most azonban harmadik ágazatként az autóipart is kiszolgálja.