Az Intercity Premium Krakkóból Varsóba 2 óra 32 perc alatt tette meg a mintegy 300 kilométeres távolságot, félórával rövidebb idő alatt, mint az ezen a szakaszon hagyományosan közlekedő expresszvonatok. Autóbusszal az út 4 óra 55 percig, gépkocsival 4 óra 16 percig, repülőgéppel 2 óra 55 percig (a repülési idő 55 perc) tart.
A Pendolino Varsó és a tengermelléki hármas város, Gdansk-Gdynia-Sopot, illetve Krakkó, Katowice és Wroclaw között fog közlekedni.
A lengyel PKP InterCity vasúttársaság 2011 májusában írt alá szerződést húsz nagy sebességű Pendolino-szerelvény megvásárlásáról az Alstom Transport olasz leányvállalatával, a Fiat Ferroviariával. A húsz szerelvény 400 millió euróba kerül, de a technikai háttér biztosításában is megállapodtak 17 évre, s ezzel együtt a szerződés értéke eléri a 665 millió eurót.
Egy Pendolino-szerelvény hét kocsiból áll és 402 utast tud szállítani, éppen annyit, mint egy Boeing 747-es repülőgép. Egy 2013-as lengyelországi próbaúton 293 kilométer/órás rekordsebességet ért el, de a vasúti pályák állapotától függően legfeljebb 250 kilométeres sebességgel közlekedhet.
Lengyelországban sokan túl drágának találják az új nagy sebességű vonatot, a jegyek ára ugyanis háromszorosa az expresszvonatokénak. A PKP válaszul kedvezményes jegyeket vezetett be a Krakkó–Varsó vonalon mintegy 12 eurónak megfelelő értékben.