Elindult az első nagy sebességű Pendolino vonat

Egy lengyelországi próbaúton 293 kilométer/órás rekordsebességet ért el.

BA
2014. 12. 15. 12:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Intercity Premium Krakkóból Varsóba 2 óra 32 perc alatt tette meg a mintegy 300 kilométeres távolságot, félórával rövidebb idő alatt, mint az ezen a szakaszon hagyományosan közlekedő expresszvonatok. Autóbusszal az út 4 óra 55 percig, gépkocsival 4 óra 16 percig, repülőgéppel 2 óra 55 percig (a repülési idő 55 perc) tart.

A Pendolino Varsó és a tengermelléki hármas város, Gdansk-Gdynia-Sopot, illetve Krakkó, Katowice és Wroclaw között fog közlekedni.

A lengyel PKP InterCity vasúttársaság 2011 májusában írt alá szerződést húsz nagy sebességű Pendolino-szerelvény megvásárlásáról az Alstom Transport olasz leányvállalatával, a Fiat Ferroviariával. A húsz szerelvény 400 millió euróba kerül, de a technikai háttér biztosításában is megállapodtak 17 évre, s ezzel együtt a szerződés értéke eléri a 665 millió eurót.

Egy Pendolino-szerelvény hét kocsiból áll és 402 utast tud szállítani, éppen annyit, mint egy Boeing 747-es repülőgép. Egy 2013-as lengyelországi próbaúton 293 kilométer/órás rekordsebességet ért el, de a vasúti pályák állapotától függően legfeljebb 250 kilométeres sebességgel közlekedhet.

Lengyelországban sokan túl drágának találják az új nagy sebességű vonatot, a jegyek ára ugyanis háromszorosa az expresszvonatokénak. A PKP válaszul kedvezményes jegyeket vezetett be a Krakkó–Varsó vonalon mintegy 12 eurónak megfelelő értékben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.