Ambrus András a fideszes vezetésű megyei közgyűlés véleményét tolmácsolva egyebek mellett azt írta: az agglomerációban 2,5 millió ember él, ebből mintegy 800 ezren a főváros körüli településeken. A Pest megyében dolgozó emberek közül minden háromból kettő másik településre jár át munkába, az érintettek száma 309 ezer, közülük 198 ezren a főváros közvetlen közelében élnek és dolgoznak.
Utóbbiakhoz hozzáadva a Budapesten élő, de naponta más településre ingázó 79 ezer munkavállalót, jól érzékelhető, hogy a napi ingázás sokak számára létszükséglet – közölte a megyeháza sajtófőnöke. Hozzátette: a tervezett útdíj nemcsak a munkavállalókat, hanem azokat a családokat is sújtaná, akiknek a gyermekei más településen járnak iskolába, óvodába, esetleg sportolni.
Komoly nehézséget okozna továbbá, hogy néhány járásközpont, illetve a területi ellátást nyújtó egészségügyi intézmények csak az érintett autópályákon érhetők el – érvelt a közgyűlés nevében Ambrus András. A döntést alaposan át kell gondolni, méghozzá az érintett településekkel együtt, valamennyi közlekedési lehetőséget, fejlesztési tervet és ráfordítást egységben, összehangoltan megtervezve – tette hozzá.
„A fenti adatok alapján kérjük a minisztériumot, hogy alaposabban gondolják át a döntésüket” – tudatta a megyeháza hivatalának sajtófőnöke.
Korábban megírtuk, hogy portálunk információi szerint európai uniós kötelezettség áll az M0-s egyes szakaszainak fizetőssé tétele mögött, ezt Kovács Zoltán kormányszóvivő is megerősítette. Az NFM szerda este erősítette meg az autópályadíj kiterjesztésének tervét az M0-s egyes szakaszaira. A javaslat ellen többen is tiltakoztak.