Valamivel több mint egy hete változott az Uber díjazása. A fuvarmegosztó cégnél az alaptarifa 80 forinttal, a kilométerdíj és a percdíj pedig 5-5 forinttal nőtt. A korábban 300-as alapdíj így 380 forintra, a kilométerdíj 165 forintra, a percdíj 30 forintra emelkedett, a lemondás 800 forintba kerül. Az Uber szolgáltatása ugyanakkor még így is jóval olcsóbb, mint a taxi, aminek alapdíja 450, útdíja kilométerenként 280, a várakozási díj pedig 70 forint percenként.
– Az Uber olyan bevezetési árral próbált betörni a hazai piacra, amelytől azt várta, hogy pillanatok alatt átrajzolja a teljes taxiszolgáltatási piacot, de nem így történt. A sofőrök gyorsan rájöttek arra, hogy abból az alacsony árból, amiből a cég még további 25 százalékot leemel, egy átlagosnál többet futó családi autót már nem nagy üzlet fenntartani – mondta a Magyar Nemzetnek az Országos Taxisszövetség elnöke, aki szerint az Uber továbbra is számla és bizonylat nélkül nyújtja a szolgáltatását. Metál Zoltán hozzátette, az utasok egy részének, akiknek teljesen mindegy, hogy riksában vagy lovas kocsiban ülnek-e, mindaddig elviselhető lesz a további áremelés, amíg a hatósági taxiár alatt kínálják.
Kiemelte, a holland diszpécser-, azaz fuvarközvetítő cég, valamint a velük szerződött sofőrök hatósági engedélyek nélkül végzik tevékenységüket a hatályos kormányrendelet ellenére. – A szakma hónapokig toleráns módon várta, alkalmazkodik-e a jogszabályi előírásokhoz az Uber, vagy továbbra is a szürke- és feketegazdaság környezetében kíván kontroll nélküli módon üzemelni. Az utóbbinál maradt, ezért nekünk nincs más lehetőségünk, mint feljelentések sorozatával bombázni az amúgy is leterhelt magyar hatóságokat. A nemrég a Nemzeti Közlekedési Hatóság vezetőivel folytatott személyes konzultációnk alkalmával már át is adtuk írásos bejelentésünket a céggel és a sofőrökkel szembeni eljárások megindításáról. A következő hetekben további hatóságokat szólítunk meg, elvárjuk a hivataloktól, hogy tartassák be a törvényeket – mondta az elnök.