A hat nagy, buszgyártással foglalkozó cégre épít a kormány – tette hozzá, és megjegyezte: el szeretnék érni, hogy mindenhol létrejöjjön az a kapacitás, amely biztosítja a sorozatgyártás lehetőségét. A kormányzati támogatás mellett szükség lesz arra is, hogy a hároméves programban az üzemek hitelfelvétellel részt tudjanak venni a beruházásokban – mondta a miniszter.
Hangsúlyozta: a kormány célja, hogy három év múlva évente 1000-1200 új autóbuszt gyártsanak Magyarországon, amellyel párhuzamosan több mint ezer új munkahely jöhet létre.
A Mosonmagyaróváron és Győrben működő Kühne-Kravtex cégcsoport 1999 óta foglalkozik autóbuszok gyártásával. A Kühne Zrt. csarnokaiban készülnek a vázak, ott történik a festés-fényezés, míg az összeszerelés a Kravtex Kft. telephelyén. A buszgyártás mellett mezőgazdasági munkagépek, valamint építőipari gépek részegységeinek az előállításával is foglalkozó Kühne Zrt. az idén ünnepli alapításának 160. évfordulóját.
Süli Csaba, a Kühne Zrt. vezérigazgatója a jubileumi ünnepségen kiemelte, hogy a mosonmagyaróvári cég 1856 óta foglalkozik mezőgépgyártással, és ezt a profilt mindvégig meg is tartotta. A hullámzó piaci igények miatt azonban új lehetőségeket is kerestek, így lettek nyugat-európai gépgyártó cégek beszállítói is. A Kravtex-Kühne cégcsoport a buszgyártási kapacitását is folyamatosan bővítette, így ma a legszélesebb termékkínálattal rendelkezik – tette hozzá.
Krankovics István, a Kühne Zrt. igazgatóságának elnöke kifejtette, hogy a cégcsoport 2004-től több mint 6 milliárd forintot fordított beruházásokra, ebből mindössze 230 millió forint volt a vissza nem térítendő támogatás, vagyis a Kühne saját adózott nyereségéből fejlődött az elmúlt 20 évben.
A Kühne Zrt. legutóbbi jelentős beruházása egy 5600 négyzetméter alapterületű csarnok építése volt. A januárra elkészült, de a jubileumi ünnepségen felavatott új csarnok felhúzása mintegy 600 millió forintba került. Itt a későbbiekben új, daraboló, csőhajlító és hegesztő munkaállomásokat alakítanak ki.