Előbb a kóstolás, aztán a vásárlás

Nem ismeretlen a termékteszt fogalma, mégis új távlatokat nyithat a kiskereskedelem éles versenyében.

Gyöngyösi Balázs
2016. 06. 10. 18:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogy a mondás tartja, a puding próbája az evés. Ennek szellemében júniustól a Tesco vásárlói 111 áruházban már azelőtt megkóstolhatnak bizonyos élelmiszereket, hogy a kosarukba tennék azokat. A program első két hetében paradicsomot és cukordinnyét, majd pedig mag nélküli fekete dinnyét és epret tesztelhetnek az érdeklődők. Általánosan megfigyelhető ugyanis az a tendencia, hogy az emberek az élelmiszerek kiválasztásakor egyre inkább a minőségi, friss termékeket keresik. A hipermarket ezért egy hónapnyi tesztelés után vezette be az új szolgáltatást: a vásárlók a 3000 négyzetméter feletti kirendeltségek mindegyikében rendszeresen más és más alapanyagokat kóstolhatnak meg a külön erre a célra elhelyezett kóstolópultokban. Az innovációért és saját márkás termékekért felelős közép-európai igazgató elmondta: a termékek kínálata kéthetente változik, így a későbbiekben olyan szezonális gyümölcsöket is megízlelhetnek vásárlás előtt a látogatók, mint a nektarin, a sárga- és őszibarack vagy a különleges, sárga belsejű görögdinnye. Kurucz Adrienn hozzátette, a kóstolóállomásokon külön erre képzett munkatársak adnak tájékoztatást a zöldségek, gyümölcsök eredetével kapcsolatban, és egyszerű, egészséges recepteket is megosztanak az érdeklődőkkel.

– Mindent a vevőért, ez egy előremutató, rugalmas kereskedelempolitikai lépés – állapította meg lapunk érdeklődésére Dávid Ferenc. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkára szerint örömteli fejlemény, hogy a vasárnapi boltzár feloldása óta egyre élesebb a verseny az ágazatban. Úgy látja, a célzott kóstoltatás éppúgy a fogyasztói igények kielégítését szolgálja, mint a visszajelzések alapján átszabott nyitva tartás. A Tesco ugyanis bejelentette, hogy hét hipermarket ismét éjjel-nappal várja a vásárlókat, nyáron pedig a tizenegy balatoni áruház meghosszabbított nyitva tartással működik. A szakember biztos benne, hogy a következő hónapokban a többi magyarországi áruházlánc is látványos lépéseket tesz a termékteszt területén. Mint mondta, a gyümölcsök kóstoltatása visszahozza a görögdinnye meglékelésének nosztalgiáját, ez ugyanis minden út menti árusnál bevett gyakorlat volt, míg az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat be nem tiltotta.

– Az Auchan budaörsi áruházában tavaly nyáron nyitotta meg kapuit a tesztvilág, melynek célja, hogy vásárlóink kellemes, nyugodt körülmények között, külön erre a célra kialakított interaktív eszközök segítségével meg tudják osztani véleményüket, tapasztalataikat saját márkás termékeinkről – közölte a Magyar Nemzettel a vállalat kommunikációs vezetője. Samu Zsófia kifejtette, így lehetőségük van több korosztály visszajelzését megismerni, és a feldolgozott észrevételeket, javaslatokat a termékfejlesztés folyamatába beépíteni. Emellett a kóstolások során vásárlóik megismerhetik saját márkás termékeiket, és a teszt után akár meg is vásárolhatják azokat. A budaörsi üzletben tizenkét bírálati fülke áll rendelkezésre, ahol visszajelzéseiket monitorokon keresztül, számítógépes szoftver segítségével oszthatják meg a vásárlók. A helyiség előtti interaktív falon található érintőképernyős monitorokon további lehetőségek kínálkoznak a visszajelzésre. Mindemellett az Auchan mind a 19 áruházában hétről hétre szerveznek termékkóstoltatásokat, melyek során a saját márkás termékek mellett márkatermékeket is kipróbálhatnak az érdeklődők, illetve a kisebb, akár helyi beszállítóknak is lehetőséget adnak, hogy bemutassák árucikkeiket.

A Spar kommunikációs vezetője is arról tájékoztatta lapunkat, hogy áruházaikban minden héten vannak szállítói és saját márkás termékkóstoltatások. Maczelka Márk elmondta, a szállítói kóstoltatásokat a partner szervezi az üzletlánccal szerződéses kapcsolatban álló ügynökségeken keresztül úgy, hogy a helyszíneket a partner határozza meg. A saját márkás kóstoltatásokat a Spar szervezi, mégpedig heti rendszerességgel, 32 Interspar hipermarketben és 20 Spar szupermarketben. Ilyen alkalmakkor a vásárlók minden esetben csak a kiírásokban szereplő termékeket tudják megkóstolni. Megkeresésünkre az Aldi azt tudatta, már a kezdetektől kiemelt hangsúlyt fektetnek arra, hogy vásárlóikkal megismertessék egyedi élelmiszereiket. Az elmúlt években több kóstoltatással egybekötött kampányt terveztek, így mutatták be a látványpékség süteményeit, illetve a kapszulás kávékülönlegességeket is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.