Ahogy a mondás tartja, a puding próbája az evés. Ennek szellemében júniustól a Tesco vásárlói 111 áruházban már azelőtt megkóstolhatnak bizonyos élelmiszereket, hogy a kosarukba tennék azokat. A program első két hetében paradicsomot és cukordinnyét, majd pedig mag nélküli fekete dinnyét és epret tesztelhetnek az érdeklődők. Általánosan megfigyelhető ugyanis az a tendencia, hogy az emberek az élelmiszerek kiválasztásakor egyre inkább a minőségi, friss termékeket keresik. A hipermarket ezért egy hónapnyi tesztelés után vezette be az új szolgáltatást: a vásárlók a 3000 négyzetméter feletti kirendeltségek mindegyikében rendszeresen más és más alapanyagokat kóstolhatnak meg a külön erre a célra elhelyezett kóstolópultokban. Az innovációért és saját márkás termékekért felelős közép-európai igazgató elmondta: a termékek kínálata kéthetente változik, így a későbbiekben olyan szezonális gyümölcsöket is megízlelhetnek vásárlás előtt a látogatók, mint a nektarin, a sárga- és őszibarack vagy a különleges, sárga belsejű görögdinnye. Kurucz Adrienn hozzátette, a kóstolóállomásokon külön erre képzett munkatársak adnak tájékoztatást a zöldségek, gyümölcsök eredetével kapcsolatban, és egyszerű, egészséges recepteket is megosztanak az érdeklődőkkel.
– Mindent a vevőért, ez egy előremutató, rugalmas kereskedelempolitikai lépés – állapította meg lapunk érdeklődésére Dávid Ferenc. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) főtitkára szerint örömteli fejlemény, hogy a vasárnapi boltzár feloldása óta egyre élesebb a verseny az ágazatban. Úgy látja, a célzott kóstoltatás éppúgy a fogyasztói igények kielégítését szolgálja, mint a visszajelzések alapján átszabott nyitva tartás. A Tesco ugyanis bejelentette, hogy hét hipermarket ismét éjjel-nappal várja a vásárlókat, nyáron pedig a tizenegy balatoni áruház meghosszabbított nyitva tartással működik. A szakember biztos benne, hogy a következő hónapokban a többi magyarországi áruházlánc is látványos lépéseket tesz a termékteszt területén. Mint mondta, a gyümölcsök kóstoltatása visszahozza a görögdinnye meglékelésének nosztalgiáját, ez ugyanis minden út menti árusnál bevett gyakorlat volt, míg az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat be nem tiltotta.
– Az Auchan budaörsi áruházában tavaly nyáron nyitotta meg kapuit a tesztvilág, melynek célja, hogy vásárlóink kellemes, nyugodt körülmények között, külön erre a célra kialakított interaktív eszközök segítségével meg tudják osztani véleményüket, tapasztalataikat saját márkás termékeinkről – közölte a Magyar Nemzettel a vállalat kommunikációs vezetője. Samu Zsófia kifejtette, így lehetőségük van több korosztály visszajelzését megismerni, és a feldolgozott észrevételeket, javaslatokat a termékfejlesztés folyamatába beépíteni. Emellett a kóstolások során vásárlóik megismerhetik saját márkás termékeiket, és a teszt után akár meg is vásárolhatják azokat. A budaörsi üzletben tizenkét bírálati fülke áll rendelkezésre, ahol visszajelzéseiket monitorokon keresztül, számítógépes szoftver segítségével oszthatják meg a vásárlók. A helyiség előtti interaktív falon található érintőképernyős monitorokon további lehetőségek kínálkoznak a visszajelzésre. Mindemellett az Auchan mind a 19 áruházában hétről hétre szerveznek termékkóstoltatásokat, melyek során a saját márkás termékek mellett márkatermékeket is kipróbálhatnak az érdeklődők, illetve a kisebb, akár helyi beszállítóknak is lehetőséget adnak, hogy bemutassák árucikkeiket.
A Spar kommunikációs vezetője is arról tájékoztatta lapunkat, hogy áruházaikban minden héten vannak szállítói és saját márkás termékkóstoltatások. Maczelka Márk elmondta, a szállítói kóstoltatásokat a partner szervezi az üzletlánccal szerződéses kapcsolatban álló ügynökségeken keresztül úgy, hogy a helyszíneket a partner határozza meg. A saját márkás kóstoltatásokat a Spar szervezi, mégpedig heti rendszerességgel, 32 Interspar hipermarketben és 20 Spar szupermarketben. Ilyen alkalmakkor a vásárlók minden esetben csak a kiírásokban szereplő termékeket tudják megkóstolni. Megkeresésünkre az Aldi azt tudatta, már a kezdetektől kiemelt hangsúlyt fektetnek arra, hogy vásárlóikkal megismertessék egyedi élelmiszereiket. Az elmúlt években több kóstoltatással egybekötött kampányt terveztek, így mutatták be a látványpékség süteményeit, illetve a kapszulás kávékülönlegességeket is.