Újabb nagy segítséget ad a Facebook a hirdetőinek. Zuckerbergék ezúttal a helymeghatározás során összegyűjtött adatokból csöpögtetnek vissza azoknak a cégeknek, akik a Facebookon reklámoznak – írja a Gizmodo.
A vállalatok hirdetései mellé a közösségi oldal új funkciójának köszönhetően egy térkép is társul, amelyen meg vannak jelölve az adott cég azon üzlethelyiségei, melyek a felhasználó közelében találhatók. Majd a Facebook összepárosítja a hirdetés nézettségi adatait a boltok látogatottságával – ez utóbbit az egyes készülékek GPS-koordinátáiból nyerik ki. Természetesen egy vállalat sem jut hozzá felhasználó-specifikus adatokhoz a közösségi oldaltól, mindössze arról lesz tudomásuk, hogy adott hirdetéssel hány embert sikerült az üzleteikbe csalogatni.
A Gizmodo az Adweekre hivatkozva azt írja, az új funkció már most elég jó eredményeket hozott. Az E.Leclers nevű francia hipermarketlánc például azt közölte, tíz kilométeres körben másfél millió embert értek el, ennek 12 százaléka pedig be is tért valamelyik üzletükbe a következő egy héten.