Kiirtják a készpénzt a romániai fesztiválokról

Egy magyar cég szép lassan átviszi a pénzforgalmat a XXI. századba keleti szomszédunknál.

MTI
2016. 06. 25. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar vállalat tavaly két külföldi fesztiválon (a romániai Untold és a franciaországi Delta) volt jelen, idén ez a szám várhatóan legalább 5-6-ra nő.

A Festipay tavaly az első alkalommal megrendezett kolozsvári Untold Fesztivál szolgáltatójaként lépett a román piacra, ahol csaknem negyedmillió látogató fordult meg, több mint 700 ezer tranzakciót generálva. A szervezők idén 20-30 százalékos növekedést várnak a látogatók számában.

Idén a Bukarest Gourmet fesztiválon is jelen volt a szolgáltató, ahol 10 ezer látogató csaknem 35 ezer tranzakciót bonyolított le.

Márki László, a Festipay Zrt. vezérigazgatója a közlemény szerint elmondta, a sok látogatót vonzó eseményeken felértékelődik a gyorsaság jelentősége: míg egy készpénzes fizetés nagyjából 20-25 másodpercet vesz igénybe, addig egy érintésmentes fizetés feldolgozása mindössze 3-5 másodpercig tart.

A tavaly novemberben, a Cardnet Zrt., valamint a Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. által alapított Festipay rendezvények, fesztiválok számára nyújt teljes körű, készpénzmentes fizetési megoldásokat a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt. A Cardnet 2014-ben 1,7 milliárd forint nettó értékesítési bevételt és 79 millió forint üzemi eredményt ért el. A bevétel mintegy 10 százaléka származott a Festipayből a cég korábbi tájékoztatása szerint.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.