A NAV irányítási és egyéb ellenőrzési jogosultságait a jogszabályoknak megfelelően gyakorolta – írja honlapján az Állami Számvevőszék. És ezt követően jön a „de” utáni rész: „2011–2013 között hiányosság volt azonban, hogy az erőforrásokkal való hatékony gazdálkodáshoz szükséges követelményeket nem érvényesítette az intézménynél”. Ezenfelül nem igazán működött a belső ellenőrzés, és nem mérték fel a működési kockázatokat, valamint a közbeszerzési szabályokat sem sikerült betartani.
A vizsgálat továbbá megállapítja: „A vagyonelemek hasznosítása kockázatos volt. A helyiségek bérbeadási folyamata során a bérleti díjakat nem alapozta meg önköltségszámítás a belső szabályzatban előírtak ellenére, a szerződések megkötése előtt az intézmény rendszeresen nem győződött meg az átláthatóság követelményének érvényesüléséről. A pénzügyi és a vagyongazdálkodás ellenőrzése során feltárt szabálytalanságok nem igazolták az intézmény által az integritásszemlélet érvényesítése érdekében tett intézkedéseket.”
Az ÁSZ a NAV (mint a NAV KEKI általános és egyetemes jogutódja) vezetőjének fogalmazott meg javaslatokat, amelyekre 30 napon belül intézkedési tervet kell készítenie – zárul az írás.