Élelmiszert a benzinkútról?

A vasárnapi nyitással nem lett kevesebb a tankolás utáni vásárlás.

Gyöngyösi Balázs
2016. 07. 07. 13:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több a kapcsolódási pont az áruházláncok és a benzinkúthálózatok között. Az alapvető cél már évekkel ezelőtt is az volt, hogy a tankolás rendezése mellett jutányos áron be lehessen szerezni az alapvető élelmiszereket, így a túlárazott termékek fokozatosan lekerültek a polcokról. Sokan azt gondolják, mindez a vasárnapi zárva tartással létrejött piaci rés, az érintettek azonban cáfolják.

– Július végére az OMV Hungária több mint 170 töltőállomása közül 65 helyszínen működik majd Spar expressz koncepció szerint átalakított bolt – közölte a Magyar Nemzettel az olajipari cég marketingigazgatója. Nagy Zsolt István elmondta: az együttműködés 2013-ban a budapesti Fehérvári úton található töltőállomással kezdődött. A legfőbb törekvés az volt, hogy a vásárlók az OMV-kutak üzleteiben széles termékválasztékot, kedvező árakat találjanak, s így azok a napi bevásárlásra is alkalmassá váljanak. Az alapvető háztartási cikkeken, a Spar saját márkás termékein, a tejtermékeken, a friss zöldségeken-gyümölcsökön, felvágottakon kívül többek között a helyben sütött pékáru is megtalálható a kínálatban.

A saját márkás termékek az üzletlánc általánosan alkalmazott árain érhetők el, de a többi áru esetében sincsenek jelentős eltérések az árszabásban. Nagy Zsolt István tájékoztatása szerint a magyar vásárlók igénylik, hogy egy könnyen elérhető helyszínen intézhessék a tankolást és a napi bevásárlást a hét bármely napján, akár éjszaka is. Az átalakított egységekben a korábbi két-háromszorosára emelkedett a termékkínálat, s ma már havi közel kétmillió vásárlást regisztrálnak. A marketingigazgató aláhúzta: a koncepció elindítása és tesztelése még 2013-ban, vagyis jóval a vasárnapi zárva tartás előtt kezdődött el, azaz semmilyen módon nem függött össze a szabályozás változásával.

Az áruházláncok és a benzinkutak összefonódásában érintett többek között a Tesco és a Shell, a Coop és az Agip, az Auchan szerepe pedig azért érdekes, mert saját benzinkútjai vannak. A társaság kommunikációs igazgatója lapunknak kifejtette, üzleti stratégiájuk az, hogy minden hipermarketjük mellett legyen egy önkiszolgáló, diszkont üzemanyagtöltő állomás, ahol a vásárlóik tartósan alacsony áron, magyar szabványoknak megfelelő, ellenőrzött minőségű üzemanyagot tankolhatnak. Samu Zsófia hangsúlyozta, már 18 áruházukhoz tartozik töltőállomás, a céljuk az, hogy azokat az autósokat, akik náluk tankolnak, az áruházaikban vásárlóként is köszönthessék, és ez fordítva is így van. Ezért a bizalomkártyapontokat mind az áruházaikban, mind a benzinkútjaikon gyűjthetik a vásárlók. Példaként elmondta, tavaly szeptemberben nyitottak egy üzletet Szigetszentmiklóson. Mivel itt nem lehetett megoldani, hogy közvetlenül az áruház mellett építsék fel a töltőállomást, ezért döntöttek egy már működő, közeli benzinkút megvásárlása mellett. Ezt a töltőállomást és a hozzá tartozó üzletet az Auchan felújította, és 1200-féle termékkel töltötte fel. Egyebek mellett péksüteményekkel, italokkal, kávéval, alapélelmiszerekkel és autós felszerelésekkel. Samu Zsófia leszögezte: a benzinkút üzletének forgalma a vasárnapi újranyitás óta csak elenyészően csökkent.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.