Egyre több a kapcsolódási pont az áruházláncok és a benzinkúthálózatok között. Az alapvető cél már évekkel ezelőtt is az volt, hogy a tankolás rendezése mellett jutányos áron be lehessen szerezni az alapvető élelmiszereket, így a túlárazott termékek fokozatosan lekerültek a polcokról. Sokan azt gondolják, mindez a vasárnapi zárva tartással létrejött piaci rés, az érintettek azonban cáfolják.
– Július végére az OMV Hungária több mint 170 töltőállomása közül 65 helyszínen működik majd Spar expressz koncepció szerint átalakított bolt – közölte a Magyar Nemzettel az olajipari cég marketingigazgatója. Nagy Zsolt István elmondta: az együttműködés 2013-ban a budapesti Fehérvári úton található töltőállomással kezdődött. A legfőbb törekvés az volt, hogy a vásárlók az OMV-kutak üzleteiben széles termékválasztékot, kedvező árakat találjanak, s így azok a napi bevásárlásra is alkalmassá váljanak. Az alapvető háztartási cikkeken, a Spar saját márkás termékein, a tejtermékeken, a friss zöldségeken-gyümölcsökön, felvágottakon kívül többek között a helyben sütött pékáru is megtalálható a kínálatban.
A saját márkás termékek az üzletlánc általánosan alkalmazott árain érhetők el, de a többi áru esetében sincsenek jelentős eltérések az árszabásban. Nagy Zsolt István tájékoztatása szerint a magyar vásárlók igénylik, hogy egy könnyen elérhető helyszínen intézhessék a tankolást és a napi bevásárlást a hét bármely napján, akár éjszaka is. Az átalakított egységekben a korábbi két-háromszorosára emelkedett a termékkínálat, s ma már havi közel kétmillió vásárlást regisztrálnak. A marketingigazgató aláhúzta: a koncepció elindítása és tesztelése még 2013-ban, vagyis jóval a vasárnapi zárva tartás előtt kezdődött el, azaz semmilyen módon nem függött össze a szabályozás változásával.
Az áruházláncok és a benzinkutak összefonódásában érintett többek között a Tesco és a Shell, a Coop és az Agip, az Auchan szerepe pedig azért érdekes, mert saját benzinkútjai vannak. A társaság kommunikációs igazgatója lapunknak kifejtette, üzleti stratégiájuk az, hogy minden hipermarketjük mellett legyen egy önkiszolgáló, diszkont üzemanyagtöltő állomás, ahol a vásárlóik tartósan alacsony áron, magyar szabványoknak megfelelő, ellenőrzött minőségű üzemanyagot tankolhatnak. Samu Zsófia hangsúlyozta, már 18 áruházukhoz tartozik töltőállomás, a céljuk az, hogy azokat az autósokat, akik náluk tankolnak, az áruházaikban vásárlóként is köszönthessék, és ez fordítva is így van. Ezért a bizalomkártyapontokat mind az áruházaikban, mind a benzinkútjaikon gyűjthetik a vásárlók. Példaként elmondta, tavaly szeptemberben nyitottak egy üzletet Szigetszentmiklóson. Mivel itt nem lehetett megoldani, hogy közvetlenül az áruház mellett építsék fel a töltőállomást, ezért döntöttek egy már működő, közeli benzinkút megvásárlása mellett. Ezt a töltőállomást és a hozzá tartozó üzletet az Auchan felújította, és 1200-féle termékkel töltötte fel. Egyebek mellett péksüteményekkel, italokkal, kávéval, alapélelmiszerekkel és autós felszerelésekkel. Samu Zsófia leszögezte: a benzinkút üzletének forgalma a vasárnapi újranyitás óta csak elenyészően csökkent.