Herbert Diess szerint a VW márka mindenképpen ki fogja heverni azt a kárt, amit a dízelbotrány okozott neki. Egy hasonló krízist a vállalatok általában 12-18 hónap alatt szoktak kiheverni – mutatott rá.
A Volkswagen lényegi átalakítása „legalább két jármű-generációt” vesz majd igénybe – mondta, hozzátéve, az autóiparban általában hétévente kerül sor egy generációváltásra.
Közölte: el kell döntenünk, mibe akarunk invesztálni a jövőben és mibe nem, mi az, amiből ki kell szállni, és mi az, amire tovább lehet építkezni. IT-mérnökökre mindenesetre nagy szükségünk lesz, mégpedig sokra, és az akkumulátortechnológia is egyre nagyobb jelentőségre fog szert tenni – mondta.
A Volkswagen okosan teszi, ha az elkövetkező években fokozott figyelmet szentel a lítium-ion akkumulátor technológiai fejlesztésének – mutatott rá, hangsúlyozva, hogy „erre nagyon oda kell figyelni, mert az akkumulátor adja az (elektromos) autók értékének 30-50 százalékát”. Az persze más kérdés, hogy mindent magunknak kell-e csinálnunk vagy sem – jegyezte meg.
A lapnak adott interjúban Herbert Diess elmondta, nagyon meglepte a hír, hogy a braunschweigi ügyészség ellene is nyomozást indított a dízelbotránnyal kapcsolatban. „Mindenkor és minden helyzetben helyesen jártam el” – szögezte le, hozzátéve, hogy a visszalépés gondolata éppen ezért soha meg sem fordult a fejében.