A közlemény szerint a tizenöt új járműből hat a Budapest–Tatabánya–Oroszlány és a Budapest–Tatabánya–Győr, kilenc pedig a Budapest–Székesfehérvár–Veszprém és a Budapest–Füzesabony–Eger vonalon szállítja majd az utasokat.
Az új szerelvényekkel 110 darabos lett a korszerű motorvonat-állomány, amely év végére 123-ra bővül.
Közölték: a korábban, már a múlt év végéig forgalomba állított, új motorvonatoknak köszönhetően európai uniós színvonalúra emelkedett Budapest elővárosi közlekedése. Ezzel mintegy 34 millió utast tud modern járművekkel kiszolgálni a MÁV-Start. A motorvonatok fékberendezése segítségével a felvett energia 25-30 százalékát visszatáplálják a hálózatba, így a járművek a 2007 óta megtett százmillió kilométer alatt több tíz milliárd forint értékű villamos energiát is megtakaríthattak a vasúttársaságnak.
A tizenöt FLIRT elővárosi villamos motorvonat szállításáról tavaly júliusban írt alá szerződést a MÁV-Start Zrt. és a Stadler Bussnang AG. Az egyenként 5,788 millió euróba kerülő járművek beszerzését az Integrált közlekedésfejlesztési operatív program forrásaiból, 85 százalékban EU-támogatásból fedezi a vasúttársaság. A FLIRT elnevezés egy betűszó, jelentése: fürge, könnyű, innovatív regionális motorvonat (Fast, Light, Innovative Regional Train).
Az akadálymentesített járműveken 211 ülőhely van, végsebességük óránként 160 kilométer.
A motorvonatok korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekesszékek és kerékpárok fogadására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyen használható mosdóval, wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek – írták a közleményben.