Úgy visszük a műszaki cikkeket, mint a cukrot

Sokat köszönhetnek a kereskedők a magyar csapat Eb-menetelésének.

MTI
2016. 08. 17. 12:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hazai szórakoztató elektronikai eszközök piacán a forgalom 27,4 százalékkal nőtt. Az értékesítésben a legnagyobb részesedésük a síkpaneles televízióknak volt, az eladások a labdarúgó-Európa-bajnokság hatására kiemelkedően, 40,2 százalékkal haladták meg a második negyedévben az előző év azonos időszakának szintjét – hívta fel a figyelmet a GfK. A szektor bővülésében része volt a hangprojektoroknak, akciókameráknak és hordozható audiotermékeknek is.

A háztartási nagygépek piacán a forgalom 15 százalékkal múlta felül április–júniusban a 2015 azonos időszakában mértet. Szinte valamennyi termékkategória két számjegyű bővülést ért el, a hűtők forgalma viszont csak 9 százalékkal nőtt, a fagyasztók értékesítése pedig csökkent.

A háztartási kisgépek forgalma 14,3 százalékkal nőtt, ezen belül kimagasló növekedést értek el a szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek.

A telekommunikációs szektor az első negyedév gyenge teljesítménye után a második három hónapban két számjegyű növekedést mutatott, 17,2 százalékkal haladta meg az előző év második negyedévében mért értékesítést.

A fotózáshoz kapcsolódó műszaki termékekből 10,2 százalékkal több fogyott, a tükörreflexes digitális készülékek térnyerése mellett folytatódott a piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása.

Az információs technológiai szektor forgalma 10 százalékkal csökkent a tavalyi év második negyedévéhez viszonyítva, a legnagyobb, 24,3 százalékos visszaesést a tabletek szenvedték el.

Az irodatechnikai szerek és kellékanyagok eladása 8,9 százalékkal zsugorodott április–júniusban az előző év azonos időszakához viszonyítva.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.