Charles Breyer szövetségi bíró szerint „korrekt, megfelelő és észszerű” a Volkswagen által fizetendő kártérítési összeg. A német cégnek ebből az összegből azokat a vásárlókat kell kártalanítania, akiket becsapott, mert olyan szoftvert szerelt az autókba, amelyek meghamisították a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának mérőszámait, és így abba a hitbe ringatta a vásárlókat, hogy környezetkímélő kocsikat vesznek.
A Volkswagen elismerte a csalást, és késznek mutatkozott a hibák orvoslására. Nyáron, tíz ügyvéd meghallgatása után, előzetes megállapodás született arról, hogy vagy visszavásárolja, vagy megjavítja a hibás autókat, kártérítést fizet a becsapott vevőknek, és további 27 milliárd dollárt befizet az amerikai környezetvédelmi hatóságnak is.
Az első amerikai kommentárok felhívják a figyelmet arra, hogy az autóipar történetében ez a valaha volt legnagyobb civil kártérítési megállapodás.
A Volkswagen szóvivője az amerikai közszolgálati NPR rádióban közölte: az egyezmény értelmében a károsultaknak tíz napon belül meg kell kapniuk az összeget, illetve meg kell kezdeni a gépkocsik visszavételét azoktól, akik ezt kérik. Az első tranzakciókra november közepén kerül sor.
Az autótulajdonosok 2018. szeptember 1-jéig jelezhetik kárigényüket.