Rengeteg tizenéves álma válik valóra az ünnepek alkalmával, mert elektromos gitárt kap ajándékba. Előrántja a hangszert a karácsonyfa alól, és elkezdi tépni a húrokat, arra gondolva, milyen jó lesz majd rocksztárnak lenni. A legtöbben azonban feladják, mielőtt megtanulnák eljátszani a Sweet Child O’ Mine-t.
A Bloomberg cikke szerint a tinik hamar megunják, sokan beteszik a hangszert a szekrénybe a Playstation-kontroller mellé, majd soha többé nem nyúlnak hozzá. Nagy üzlet az ünnep az egyik legismertebb elektromos gitárt készítő cégnek, a több mint 70 éves Fender Musical Instruments Corp.-nak is. Még akkor is, ha neki minden egyes feladott zenei karrier fáj.
Ezért már terve is van arra, hogyan vegye rá a fiatalokat, ne jöjjenek le a húrokról. A Bloombergnek a cég ügyvezető igazgatója, Andy Mooney azt feszegeti, hogyan lehet a mai tiniket rávenni arra, hogy letegyék az iPhone-t, és inkább elkezdjék pengetni a Stratocastert, amit aztán nem hagynak abba. Mooney szerint a kezdők 90 százaléka egy hónap után feladja a gitározást, többen negyedév elteltével dobják a szekrénybe a hangszert.
Úgy tűnik azonban, a Fender hallgat az új idők szavára, telefonos applikációkkal próbálja rávenni a fiatalokat, hogy ne tegyék le a gitárt. Olyan hangszereket gyárt, amelyek képesek wifin vagy bluetoothon keresztül csatlakozni a gitáros okostelefonjához. Így a kezdő zenész dallamokat, egész dalokat, gyakorló feladatokat tölthet le gitárjára.
Mooney még úgyis bizakodó, hogy az online világ a cégét egyelőre nem érte el. A cégvezető tudja, hogy online mindössze az eladott gitárok két százalékát vásárolják meg. Ezen változtathatnak a tervek szerint hamarosan megjelenő wifis gitárok.