Megbüntették a Jófogást a félrevezető reklámja miatt

Kétmilliós bírságot kapott az apróhirdetési oldal. A GVH a Csak a Jófogáson kampányt kifogásolta.

MTI
2017. 03. 30. 11:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A GVH indoklása szerint a 2015 októberétől mobilalkalmazásban közzétett Csak a Jófogáson kiemelés azt üzente, hogy az érintett hirdetések kizárólag a Jófogás oldalán láthatóak, miközben azokat abban az időben más oldalakról is elérhették a fogyasztók.

Hozzátették, hogy a vállalkozás 2015. októberi sajtóközleménye is megtévesztő volt, mert annak alapján az üzletfelek abban bízhattak, hogy növekszik a portál ingatlanrovatának látogatottsága és ezzel emelkedik a hirdetések ár-érték aránya. A hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett arra, hogy a professzionális hirdetőket a hirdetés előnyeit és az azoktól várható eredményeket illetően megtévessze – írták.

A hivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a szolgáltatások értékesítési bevételekből indult ki. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás alatt módosította kereskedelmi gyakorlatát, kiegészítő információval módosította a kiemeléseket, valamint kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában és megvalósította vállalásainak egyes elemeit.

A GVH a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra megszüntette az eljárást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.