Váratlan adóemelés: változik a reklámadó

Az NGM szerint a kisvállalkozóknak jelent majd segítséget a törvénymódosítás.

MN
2017. 03. 28. 16:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jövőre majdnem a duplájára, 9 százalékra emeli a kormány a reklámadót, derült ki a parlament honlapjára feltöltött törvénytervezetből – írja a Portfolio.

A nemzetgazdasági tárca kedden benyújtotta a parlamentnek a reklámadó törvényt módosító javaslatát. A kormány a brüsszeli döntés ellenére sem kér el visszamenőlegesen semmilyen közterhet az eddig reklámadó-mentességben részesült kisvállalkozóktól.

A Portfolio szerint ennek lényeges pontja, hogy váratlanul emelkedik a reklámadó mértéke a 100 millió forintos árbevételi szint feletti rész után: a jelenlegi 5,3 százalékos adómérték helyett 9 százalékot kell majd befizetni az államnak. A portál szerint a módosítás érdekessége ugyanakkor, hogy idén január 1. és május 31. között nulla százalék lesz az adó mértéke (eddig 5,3 százalék volt érvényben), „annak érdekében, hogy egyetlen adózó esetén se következzék be visszamenőleges hatályú tehernövekedés”, majd június elsejétől 9 százalékra emelkedik az adóteher.

A szaktárca közleményében felidézi: az Európai Bizottság 2016. november 4-ei határozata szerint a reklámadó több ponton sérti az uniós állami támogatási szabályokat. A kormány a brüsszeli döntést megtámadta, jogorvoslatot kért az Európai Bíróságtól.

Az NGM az adófizetők érdekére, a jogbiztonságra, valamint a brüsszeli döntés kötelező végrehajtására tekintettel javaslatot nyújtott be az Országgyűlésnek a reklámadó módosítására.

Közölték, amennyiben a törvényjavaslatot az Országgyűlés elfogadja, az érintettek a már megfizetett reklámadót az adó-visszatérítés szabályai szerint kérhetik vissza, emellett a korábbi adóévekre bevallott, de meg nem fizetett adót sem kell megfizetni.

A közlemény szerint a brüsszeli testület kifogásolta a sávosan progresszív mértékrendszerű adóztatást, valamint azt, hogy azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknek a reklám közzétételéből származó nettó árbevétele nem éri a 100 millió forintot – az adózással összefüggő adóadminisztrációs költségek minimalizálása miatt – nem kell reklámadót fizetniük.

A közlemény szerint a törvényjavaslat legfőbb célja a bizottság rosszallása ellenére az, hogy az alacsony (100 millió forintnál kevesebb) reklámadóalappal rendelkező vállalkozásoknak a jövőben se kelljen reklámadót fizetniük. Ezért amennyiben a parlament megszavazza, a 100 millió forintos reklámadóalap mentes lenne az adó alól. E mentesség az uniós állami támogatási szabályokkal összhangban de minimis támogatásként vehető igénybe.

További kedvező változás, hogy a saját célú reklám közzététele nem lesz adóköteles. A reklámadó mértéke is változik júniustól, 9 százalék lesz – tették hozzá.

A kormány továbbra is kiáll azon innovatív magyar kezdeményezés mellett, amellyel a reklámtevékenységet végző világcégektől is beszedhető az állami költségvetést megillető adó – írja közleményében a szaktárca.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.