Meghiúsulni látszik Lázár nagy álma

A miniszter szerint az NFM és a MÁV miatt szállt el a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train ára.

MN
2017. 04. 24. 18:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train. A térség országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus azt kéri a kormánytól, az aránytalanul megnövekedett költségek miatt ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására.

Lázár János közleményében azt írja, hiába fogott össze Szeged és Hódmezővásárhely, élvezte a projekt a kormány támogatását, a két várost összefogó villamosvasúti rendszer most ellehetetlenülni látszik. A tram-train rendszerben használható szerelvények beszerzése ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a MÁV által előkészített közbeszerzés eredményeként közel duplájába kerülne, mint amennyire ők tervezték.

Az Index az ajánlatok elbírálásáról szóló összegzés alapján korábban azt írta, hogy a Stadler Rail Valencia (nettó) 6,395 millió eurót kér a 198+4 (mozgássérült) férőhelyes járműért. Az ár átszámítva 2 milliárd forint, a 8 tram-train (villamosvonat) tehát 16 milliárd forintba, 6 milliárd forinttal többe kerül a tervezettnél. A kormány ugyanis 10 milliárd forintot szánt uniós támogatásból a járművekre. Ha a jármű árához hozzávesszük, hogy a tram-trainbe járművenként 372 millió forintért építi be a wc-t a Stadler, akkor a villamosvonatok ára már 19 milliárd forintra rúg a tervezett 10 milliárdhoz képest. Ehhez jön még a hiányzó vonalszakasz kiépítésére szánt 13 milliárd forintos költség is.

Lázár kommünikéjében ugyanakkor hozzátette: Hódmezővásárhely országgyűlési képviselőjeként és az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterként azt kéri a kormánytól, hogy ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására az aránytalanul megnövekedett költségek miatt. A politikus hangsúlyozta, országgyűlési képviselőként és a kormány tagjaként sem tudja elfogadni és támogatni, hogy a hibás tervezés és előkészítés miatt megkétszereződjön egy beruházás költsége. A kormány „az NFM és a MÁV súlyos előkészítési hibái ellenére sem engedhet üzleti érdekek nyomásának” – tette hozzá.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.