A GVH szerint a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére. A Lidl a játékból például nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején, az üzletek jelentős részében már az időszak kezdetén. Mivel az akció első napján a nyitókészlet elfogyott, jelentős számú panasz érkezett, illetve a társaság nem adott helyettesítő terméket az akció ideje alatt, illetve nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a termékkészlet kicsi.
A versenyhivatal felhívta a figyelmet arra, hogy a „készlet erejéig” és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak. Hozzátették: nem várható el a fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején.
A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.