Kilenc helyett 7,5 százalékos kulcsra tesz javaslatot Kósa Lajos. A Fidesz frakcióvezetőjének javaslata annyit tartalmaz, hogy a reklámadó mértéke 2017. május 31-ig 0 százalék, június 1-jétől pedig 7,5 százalékos legyen – derül ki a Parlament honlapján megjelent dokumentumból, a hírt a Hvg.hu szúrta ki.
Az eredeti elképzelés egyébként a 9 százalékos adókulcs volt, Kósa Lajos azonban múlt héten már 7,5 százalékról beszélt. Mint mondta, a 7,5 százalékos adókulcsot egészen addig akarják fenntartani, amíg – úgy véli, nagyjából négy év alatt – visszafizetik a médiacégek által eddig befizetett összegeket.
A médiumokat sújtó reklámadót 2014-ben vezették be, jó néhány értelmezés szerint a kormányellenes hangnemre váltó RTL Klubra és az ellenzéki médiára szabva. Az adókulcs 5,3 százalék volt, ám a 100 millió forintos adóalappal nem rendelkezőknek nem kellett fizetni. Ezt a sávos megoldást azonban kifogásolta az Európai Bizottság. Habár a magyar kormány az uniós bírósághoz fordult, az EB határozatát végre kell hajtania: vissza kell térítenie az eddig már befizetett milliárdokat és módosítani az adókulcsokon.
Az ellenzéki pártok egyébként egyöntetűen kritizálták a terveket, az MSZP-s Józsa István például „botránytörvényt” emlegetett. Abban a Jobbik és az LMP is egyetértett, hogy a kormány célja a reklámpiac minél nagyobb hányadát megszerezni.