Reklámadó: itt a legújabb javaslat

Már múlt héten is 7,5 százalékról beszélt Kósa.

MN
2017. 05. 08. 10:38
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kilenc helyett 7,5 százalékos kulcsra tesz javaslatot Kósa Lajos. A Fidesz frakcióvezetőjének javaslata annyit tartalmaz, hogy a reklámadó mértéke 2017. május 31-ig 0 százalék, június 1-jétől pedig 7,5 százalékos legyen – derül ki a Parlament honlapján megjelent dokumentumból, a hírt a Hvg.hu szúrta ki.

Az eredeti elképzelés egyébként a 9 százalékos adókulcs volt, Kósa Lajos azonban múlt héten már 7,5 százalékról beszélt. Mint mondta, a 7,5 százalékos adókulcsot egészen addig akarják fenntartani, amíg – úgy véli, nagyjából négy év alatt – visszafizetik a médiacégek által eddig befizetett összegeket.

A médiumokat sújtó reklámadót 2014-ben vezették be, jó néhány értelmezés szerint a kormányellenes hangnemre váltó RTL Klubra és az ellenzéki médiára szabva. Az adókulcs 5,3 százalék volt, ám a 100 millió forintos adóalappal nem rendelkezőknek nem kellett fizetni. Ezt a sávos megoldást azonban kifogásolta az Európai Bizottság. Habár a magyar kormány az uniós bírósághoz fordult, az EB határozatát végre kell hajtania: vissza kell térítenie az eddig már befizetett milliárdokat és módosítani az adókulcsokon.

Az ellenzéki pártok egyébként egyöntetűen kritizálták a terveket, az MSZP-s Józsa István például „botránytörvényt” emlegetett. Abban a Jobbik és az LMP is egyetértett, hogy a kormány célja a reklámpiac minél nagyobb hányadát megszerezni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.