Green Holidays: július végén kezdik meg a kifizetéseket

500 millió forint erejéig vállalt vagyoni biztosítéknyújtást az Uniqa.

MTI
2017. 07. 19. 13:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény emlékeztet: a Green Holidays Kft. a nemzetközi utazásszervezői tevékenységére az Uniqával kötött kezesi biztosítási szerződést, ez alapján 500 millió forint erejéig vállalt vagyoni biztosítéknyújtást a biztosító.

Az Uniqa számára egyértelművé vált a kárbejelentések alapján, hogy ezek a vállalt 500 millió forintos keretet kimerítik. A legfontosabbnak nevezte a biztosító, hogy megállapítsa az összeg jogszerű elosztását és a szolgáltatásuk a lehető leghamarabbi eljuttatását a károsultakhoz, így már július végén elkezdik a kártalanítást.

Hangsúlyozták: első prioritásként minden Magyarországra hazautazni szándékozó Törökországban szükséghelyzetbe került utas részére biztosították a hazajutás lehetőségét. Összesen 734 utast hoztak haza 20 különböző törökországi szállodából, 3 nap alatt, 4 chartergéppel, melyeket külön erre az útra szerveztek.

A hatályos jogszabályok alapján a biztosító szolgáltatása kizárólag azokra az utasokra vonatkozik, akik a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötöttek utazási szerződést, vagy a Green Holidays Kft. utazási csomagját vásárolták meg utazásközvetítőn keresztül. A biztosító kizárólag a Green Holidays Kft.-vel mint utazásszervezővel kötött utazási szerződések esetén tud és köteles helytállni – közölték.

Mint írták, eszerint ebbe a körbe a ténylegesen a Green Holidays Kft. által utazásszervezőként összeállított, utazási csomagban értékesített utak tartoznak, ezek azok, melyek az Uniqa által vállalt kezesi biztosítási fedezet hatálya alá esnek. Az ebbe a csoportba tartozó utasok legfeljebb a megkötött utazási szerződésben szereplő összeg erejéig jogosultak az elmaradt vagy meghiúsult utazásaikkal kapcsolatban a biztosító szolgáltatását igényelni.

A biztosító a kormányhivatallal való egyeztetésen elhangzottak alapján törekszik arra, hogy az ebbe a kategóriába eső, megalapozottan igényt érvényesítő utasok részére a lehető legkorábban megkezdje a kifizetéseket.

Honlapjukon az adatokat folyamatosan frissítik, az ügyfelek ezen a felületen követhetik nyomon az 500 millió forintos keretösszeg alakulását.

Céljuk, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, pontosan mennyit és mire fordítottak. Javasolják, hogy azok a károsult utasok, akik nem a Green Holidays Kft.-vel szerződtek, és az utazási szerződésükön sem ez a kft. szerepel, mint utazásszervező, ők az utazási szerződésen/utazásközvetítői szerződésen utazásszervezőként/utazásközvetítőként feltüntetett partnertől kérjenek tájékoztatást a befizetett előlegek és részvételi díjak visszafizetéséről.

Az Uniqa Biztosítónál a kárügyek feldolgozása továbbra is folyamatosan zajlik. Megalapozott kárigény esetén a pozitív válasszal egyidejűleg az előleg kifizetését is elindítják, ellenkező esetben elutasító levélben értesítik az érintetteket. A már beküldött igényekkel kapcsolatban más teendője az érintetteknek nincs – közölték. A Green Holidays Kft. július 2-án, vasárnap kora este jelentette be fizetésképtelenségét.

Gilyén Ágnes, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) szóvivője július 9-én az M1 műsorában közölte: kétezer kárigény érkezett a Green Holidays pórul járt utasaitól a biztosítóhoz július 7-én estig, és még nem lehet tudni, mekkora az összes kárigény, illetve a vagyoni biztosíték elég lesz-e a kártalanításra.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.