Több mint 3,2 milliárd forintot költ egy újabb kampányra a kormány, a tendert Bálásy Gyula cégei, a Lounge Design és a New Land Media nyerték el – derült ki a közbeszerzési adatbázisba közzétett tájékoztatás szerint.
A Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) hivatalosan állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása
címen köt szerződést Bálásy Gyula cégeivel. A New Land és a Lounge Design több alvállalkozót is igénybe vesz, köztük a Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató Intézet Kft.-t és a p2m Consulting Szolgáltató és Tanácsadó Kft.-t A közbeszerzési adatbázis szerint a két céggel november harmadikáig kell megkötnie a szerződést a NKOH-nak.
A kommunikációs hivatal a tavaly kiírt 25 milliárd forintos kommunikációs keretközbeszerzésre hivatkozva bonyolította le ezt a tendert. Ezzel a Magyar Nemzet számításai szerint Bálásy cégei idén már 27,6 milliárd forintnyi közbeszerzést nyertek el erre a tenderre hivatkozva. Ahogy korábban megírtuk, ezt egy trükkel a triplájára tudják emelni, ugyanis a 25 milliárdos keret legfeljebb két alkalommal visszatölthető.
A Soros-konzultációnak a nyári, gyűlöletkeltő plakátkampány ágyazott meg – Soros György országos bemutatására ekkor 5,6 milliárd forintot sem sajnált a kabinet. Magáról a konzultációs tervről először Kötcsén, a Fidesz kihelyezett frakcióülésén beszélt a miniszterelnök, majd az információk fokozatosan átjutottak a kormányzati kommunikáció végrehajtó gépezetén is.
A Hír TV korábbi értesülései szerint decemberig akár 5 milliárd forintot is költhetnek tájékoztató kampányra a kormánypártok – ebbe beleférhet a több millió példányban kiküldött konzultációs ív vagy a kormányközeli médiában sugárzott hirdetések is.
Az első konzultáció 2016 novemberében volt 1,1 milliárd értékben, majd idén januárban egy 1,9 milliárdos, februárban egy 7,9 milliárdos, júliusban pedig egy 5,6 milliárdos szerződést írtak alá a felek a kék plakátokkal kapcsolatban, így két év alatt már 19,7 milliárdot költött a kormány a kampányokra.