A magyar háztartások egyre többet költenek zöldségre és gyümölcsre

A felmérés szerint 2016-ban több mint 10 milliárd forinttal többért vásároltunk, mint az előző évben.

MTI
2017. 10. 21. 7:23
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar háztartások több mint 330 milliárd forintot költöttek zöldségre és gyümölcsre tavaly, ez 12 százalékkal több a megelőző évhez képest, ez a napi fogyasztási cikkek éves forgalmának valamivel több mint a tizede – derült ki a GfK Hungária reprezentatív felméréséből, amelyet a Budapesti Nagybani Piac Zrt. megbízásából végzett. Az MTI-hez eljuttatott felmérés a múlt év január 1-je és december 31-e között készült kétezer magyar háztartás részvételével. A felmérést végzők ismertették: a háztartások tavaly 216,8 milliárd forintot költöttek zöldségre, egy évvel korábban 206,1 milliárd forintért vásároltak. Gyümölcsre 116,7 milliárd forintot fordítottak a múlt évben, 2015-ben viszont még csak 109,2 milliárd forint értékben vásároltak.

Míg a háztartások által vásárolt gyümölcs mennyisége 349 ezerről 361 ezer tonnára, 3 százalékkal nőtt 2016-ban az azt megelőző évhez képest, addig a zöldségeké 2015-höz képest 687 ezerről 676 ezer tonnára csökkent. A magyar háztartások egy év alatt átlagosan 165 kilogramm zöldséget és 89 kilogramm gyümölcsöt vásároltak. A felmérés szerint a háztartások tavaly átlagosan 94 alkalommal vettek zöldséget és 50 alkalommal gyümölcsöt, az áruk 53 százalékát a piacokon szerezték be. A kutatás alapján a magyarok közel 90 százaléka fogyaszt naponta, vagy hetente több alkalommal zöldséget, és több mint 80 százalékuk gyümölcsöt.

A tanulmány szerint a vásárlók a jó ár-érték arányú, minőségi, friss és ízletes termékeket részesítik előnyben. Többségük előtérbe helyezi a magyar eredetet az árral szemben. Tavaly a hús, valamint tojás után a zöldség és a gyümölcs eredeténél figyeltek arra a legtöbben, hogy magyar legyen az áru – emelték ki. A magyarok a gyümölcsök közül leginkább az almát, a zöldségek közül pedig a burgonyát keresik, ezeket követi a dinnye, a banán, illetve a paradicsom, a paprika és a vöröshagyma. A közlemény idézi Klucsik Zoltánt, a Budapesti Nagybani Piac marketing- és fejlesztési igazgatóját, aki kiemelte: a nagybani piacon évente mintegy 400-450 ezer tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítenek, amelynek 60-62 százaléka magyar termék.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.